wzmianka wzmianka
316
BLOG

Łopatologicznie

wzmianka wzmianka OZE Obserwuj temat Obserwuj notkę 15

Współczesny azbest się nam ostatnio objawił. Są nim łopaty wiatraków. Linkowany materiał bardzo mnie zaskoczył, bo jeśli to wszystko prawda, to wszyscy zwolennicy OZE okazali się jeszcze większymi oszustami niż myślałam do tej pory. Nakazy unijne oraz światowe mające zahamować wzrost temperatury okazują się nie dopracowane do końca. Do tej pory nie ma zadawalającej technologii recyklingu polimerów zbrojonych włóknami. Wszystko co dotyczy OZE jest oparte na zasadzie:

Jakoś to będzie! 

Problem ten dziarsko dołączył do braku znaczących możliwości magazynowania energii elektrycznej.

Dziwi mnie brak opracowań na temat spadku współczynników wykorzystania energii paliw kopalnych w energetyce, która musi sprostać tsunami energii wiatrowej oraz w mniejszym stopniu fotowoltaicznej. Chodzi mi o obliczenia wskaźników sprawności energetyki cieplnej dla wybranych dni z różnym udziałem OZE w ciągu doby (np. 5%, 10%, 15%) i porównanie ich z dniami o bardzo małym udziale OZE w zaspokojeniu potrzeb na moc lub z całkowicie jej pozbawionej (teoretycznie). 

Brudna polityka światowa. 



wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka