wzmianka wzmianka
3180
BLOG

Kon - ster - nacja

wzmianka wzmianka Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 136

Pisałam już w komentarzach o moim zażenowaniu wypowiedzią jednego z celebrytów uczestniczących w obradach COP24 w Katowicach. Powtórzę to jeszcze raz dla swojej i potomnych pamięci:

Pytany przez Kurtykę, jakie miałby największe marzenie za 30 lat, Schwarzenegger odparł, że chciałby jako Terminator móc przenieść się w czasie wstecz i uniemożliwić początek wydobycia paliw kopalnych. – Węgiel, gaz, ropa to największe zło w historii ludzkości. Gdybyśmy nie zaczęli ich wydobycia, ale używali innych technologii, dzisiaj żylibyśmy w innym świecie – stwierdził.    Cytat z:   https://www.salon24.pl/newsroom/916011 COP24 w Katowicach

Tak, tak chodzi o znanego wszystkim miłośnikom kina Terminatora Arnolda. Przyjechał do Katowic, aby się spotkać i popracować z innymi ludźmi nad ochroną klimatu. Fedrował niezgorzej, co można zobaczyć na filmikach dodanych do linkowanego tekstu. 

Nie lubiłam literatury SF, w związku z czym nie mogę napisać opowiadania o rozwoju świata bez odkrycia paliw kopalnych. Może ktoś inny napisze takie opowiadanie. Wdrożona od dziecka w samokształcenie chciałam poznać w młodości i ten typ literatury, ale nie dałam rady. Nabawiłam się przy tej próbie jedynie narkolepsji. 

Nie mając talentu do ukazania abstrakcyjnej bifurkacji historii rozwoju ludzkości, zaczęłam rozglądać się za danymi demograficznymi z okresu, do którego tęskni nasz dwuznacznie drogi Terminator. Trafiłam dzisiaj na ciekawą próbkę dotyczącą danych o umieralności rzeczywistej w XIX wieku w Starogardzie Gdańskim.  Na końcu artykułu autor porównał dane historyczne z danymi GUS za rok 2004.  Koniecznie musicie to zobaczyć.

Ktoś zaangażowany na śmierć i życie w ochronę klimatu na Ziemi zapewne ma na tyle oleju skalnego w głowie, że wie o czym mówi. Coś przeczytał, przestudiował lub zwyczajnie dowiedział się czegoś rzeczywistego od celebrytów naukowców. Może być i tak, że osoba określająca kopaliny energetyczne największym złem, podświadomie chciała umrzeć w dzieciństwie, zamiast żyć tak długo w świecie industrialnym. Kto to wie? 

I jeszcze jeden ślad węglowy z XXI wieku:

Średnia długość życia ludzi na świecie w okresie 2000 - 2015 wzrosła o 5 lat!

Ten śródtytuł jest linkiem do materiału, który koniecznie trzeba przeczytać, aby być mądrzejszym od pana Arnolda oraz autorów piszących o złowrogiej cywilizacji XX wieku. 

KON - STER - NACJA 

dotyczy także zachowań opisanych w notce Administracji  (link)


wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka