zenjk zenjk
49
BLOG

"Początki ludów"

zenjk zenjk Kultura Obserwuj notkę 0

Bogusław Andrzej Dębek

"Początki ludów"

"Europejczycy Słowianie"

"Rewolucyjne wyniki ostatnich badań"

2019

Książka popularno-naukowa oparta na wielu źródłach naukowych.

Autor posiadł rozległą wiedzę na temat, o którym pisze - w dużej mierze opiera się na badaniach DNA.

Dużo mapek, trochę ilustracji, zdjęć.

Ma to być tom pierwszy planowanego dzieła.

"Spis treści" obszerny i poruszający miejscami zagadnienia mało znane.

Mam tu jednak kilka zastrzeżeń:

1. Po "Spisie treści" przeczytałem sobie "Wstęp" i "Podsumowanie", treść obu jest podobna, co dowodzi, że Autor nie dopracował swojego dzieła, nie wyciąga wniosków z treści książki, a w "Podsumowaniu" jedynie ją streszcza;

2. Mam zastrzeżenia do języka książki, Autor bez potrzeby i bezmyślnie wprowadza wiele zwrotów angielskich, kalkuje to, co przeczytał w literaturze obco-języcznej;

3. Może zbyt pobieżnie przeglądałem treść, coś przeoczyłem, ale wyłapałem taką rzecz dość śmieszną: człowiek rozumny pochodzi z Afryki, przychodził na Północ w kilku falach - ale dlaczego ma jasną karnację skórę: bo zmieszał się z ludźmi z Europy czy tam Azji o jasnej skórze - pytanie zatem: skąd wzięli się ci ludzie o jasnej skórze?!

Jest to zagadka na miarę Biblii semicko-chazarskiej: bóg stworzył świat i człowieka, ale kto stworzył boga?!

4. Książka nie była recenzowana, Autor nie pokusił się, by zasięgnąć opinii naukowców na temat swojego dzieła, nie zadbał o porządny wstęp naukowy uznanego autorytetu - jest rzeczą oczywistą, że żaden autor nie jest w stanie dostrzec wszystkich braków, mankamentów, usterek, wad swego dzieła, przeoczeń, niejasności, a pisząc dla czytelnika nie-profesjonalisty powinien konsultować się z naukowcami zarówno co do treści, jaki formy, stylu dzieła, bo nikt nie jest omnibusem.


zenjk
O mnie zenjk

spokojny - zdziwiony

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura