Materiały opracowane albo uznane za ważne przez Blogerów i Komentatorów w blogu FYM-a. W tym blogu nie komentujemy, służy on tylko do umieszczania pomocnych materiałów. Ewentualne komentarze, dopiski, uzupełnienia - prosimy umieszczać pod bieżącą notką FYM-a.
Według Programu wizyty 10 kwietnia
http://clouds.web-album.org/photo/364872,program-10-04-2010-i-program-lotu-7-04-2010
Generałowie mieli zająć miejsce w 3 saloniku Tupolewa. Pasażerów saloniku (Generalowie plus inni Goscie Prezydenta) miało być 18. Jednak miejsc - foteli w tym saloniku było tylko 8.
Bloger 154 zauważył to jakiś miesiąc temu; toczyła się dyskusja na temat tego, o czym może świadczyć ta różnica między planem wizyty a rzeczywistą ilością miejsc w saloniku 3. Raport Komisji Millera przyniósł zaskakującą informację, o której pisze
Blogerka Martynka:
http://martynka78.salon24.pl/
"(...)Lektura dokumentu, zwanego raportem Millera przynosi wiele zaskakujących informacji oraz zagadek. Jedną z nich jest (... ) jednodniowa, ekspresowa i w dodatku nielegalna przebudowa salonki numer 3 w samolocie TU 154 M, wykonana na dzień przed wylotem delegacji z D. Tuskiem i na trzy dni przed wylotem delegacji z Prezydentem na czele... Jak można przeczytać na str.1 załącznika 3 do raportu Millera:
„W dniu 06.04.2010 r. na polecenie Szefa Techniki Lotniczej 36 splt nakazano zmianękonfiguracji wnętrza samolotu z 90 na 100 miejsc dla pasażerów (rys. 1). Zmiana ta dotyczyła trzeciego salonu”.
Na dowód dokonanej zmiany, zamieszczono skan jednej strony z „Książki obsługi statku powietrznego Tu 154 M nr 101 (90A837)”gdzie widnieje niewyraźny opis wydarzenia, które miało mieć miejsce 06.04.2010 roku. Zapis, jak łatwo zauważyć, wyraźnie różni się od pozostałych (przedstawianych w raporcie dokumentów - przypis epitwo), jednak nie mnie przesądzać o jego wiarygodności.
Czy to możliwe, czy jest taki zwyczaj, praktyka, czy zdarzyło się to kiedykolwiek i gdziekolwiek wcześniej, aby samowolnie, na dzień, czy trzy dni przed wylotem ważnej delegacji państwowej dokonywać tak istotnych zmian w wyposażeniu VIP-owskiego samolotu? To nie jest przecież problem dostawienia 5 krzeseł w rzędzie, które mogą mieć od biedy inny kolor, czy materiał, ale zerwanie w salonce dla VIP wewnętrznego poszycia, wyrwanie zamontowanych foteli, stolików, zamontowanie nowych, posprzątanie, uporządkowanie. Mało tego, aby dokonać tak gruntownej zmiany należy uprzednio zaprojektować nowe pomieszczenie, zamówić odpowiednie fotele, o takim samym kolorze, co pozostałe, wykonane z takiego samego materiału, posiadające wymagane certyfikaty itp. Itd.
Czy komisja Millera posiada odpowiednie dokumenty, które by poświadczały złożone zamówienie na fotele do samolotu Tu 154 M? Kto i kiedy rozpisał przetarg, wybrał firmę, czy dokonał zakupu niezbędnego wyposażenia salonki numer 3? Kto dokonał przeprojektowania salonki nr 3?
(...)Skan karty z książki obsługi oraz lakoniczna informacja, że zmiany dokonano samowolnie, nie jest żadną informacją, dowodem, a jedynie wzbudza podejrzenia, co do celowości zamieszczenia takiej informacji w raporcie komisji państwowej. Jaki mógł być cel zamieszczenia informacji o samowolce 36 splt, która to samowolka, jak sama komisja podkreśla, nie miała wpływu na przebieg katastrofy?
Od jakiegoś czasu, a konkretnie od czasu skrupulatnych blogerskich analiz stenogramów rozmów z kokpitu, jak i rozmów z wieży smoleńskiej, pojawia się kwestia drugiego samolotu z delegacją, którym mieliby lecieć wyłącznie wojskowi z generałem Błasikiem na czele. Potwierdzeniem tej hipotezy mogą być także upublicznione kilka miesięcy temu przez Polsat News stenogramy rozmów z COP w Warszawie, z 10 kwietnia, w których przewija się wątek Jaka 40, którym miał lecieć generał Błasik wraz z pozostałymi wojskowymi. O drugim samolocie mówili oficerowie nadzorujący loty samolotów wojskowych w dniu wylotu delegacji. Można więc uznać, że byli najbardziej na bieżąco, jeśli chodzi o skład oraz ilość samolotów wylatujących rankiem 10 kwietnia z Okęcia. W tym miejscu należy dodać, co dodaje kolorytu całej sprawie, że cała generalicja udająca się do Katynia została usadowiona właśnie w owym przerobionym na gwałt saloniku nr 3 samolotu Tu 154 M. Gdyby nie modyfikacja salonki nr 3, dla generałów zabrakłoby miejsca w części VIP – owskiej.
Czy tu tkwi tajemnica salonki nr 3?"
Bloger 154
zwraca uwagę, że modernizacji saloniku nr 3 nie potwierdza film p. Lilientala z 7 kwietnia.
http://www.przeklej.pl/plik/nie-bylo-remontu-jpg-002bs6bfb40i
„Znalezione przez Komisję Millera rozwiązanie problemu: (…) wstawienie dodatkowych miejsc siedzących, jest w sprzeczności z dowodem na filmie p. Lilientala z dnia 07.04.2010, gdzie widać że taka modernizacja nie miała miejsca - widać pojedynczy fotel stojący plecami do ściany.”
http://martynka78.salon24.pl/329332,tajemnica-salonki-nr-3#comment_4754750
Klatka z filmu p. Lilientala nie jest wyraźna – kwestia nagłego i – chyba – dokonanego bez nadzoru BOR remontu domaga się dokladnego wyjaśnienia. (Przyp. epitwo)
Bloger arturb przypomniał informację:
"28 października 2008 w Dziennikiu zamieszczono tekst, który zupełnie zaprzecza dotychczas ustalonym faktom...
w/g pułkownika Dariusza Sienkiewicza, rzecznika prasowego Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego im. Obrońców Warszawy...
(SALONKA PREZYDENTA)
Salonka składa się z dwóch części. W pierwszej jest tylko stół i dwa fotele. Do części drugiej, wypoczynkowej, prowadzą rozsuwane drzwi. Jest tam rozkładana sofa, stolik i fotel. Sofa i fotele pokryte są oddychającą skórą ecru (kolor kremowy). W drugim rogu naprzeciwko sofy jest łazienka z umywalką, a w ścianie wbudowany telewizor krystaliczny, oraz zestaw audio, video i DVD. Pomieszczenie to ma około 7 mkw.
(SALONKA NR.2)
W samolocie są też dwa inne mniejsze saloniki. W pierwszym z nich przy każdym z dwóch stolików stoją cztery fotele. Jest tam też lodówka, kuchnia, w niej piecyk i opiekacz oraz zlew do mycia naczyń. Są też dwa w pełni wyposażone telewizory.
Mieści się w tym saloniku 8 osób.
(SALONKA NR.3)
W drugim na 6 osób są dwa małe stoły.
Wszystkie fotele w salonkach są rozkładane. W sumie powierzchnia trzech salonek zajmuje pół samolotu. Obydwa Tu-154 ...są identycznie wyposażone...
http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/132766,czym-lataja-polskie-vip-y.html
http://arturb.salon24.pl/301165,samoloty-rzadowe
154 0 1205 Service.lockUserShow(39063);
umieściła: epitwo
Materiały opracowane albo uznane za ważne przez Blogerów i Komentatorów w blogu FYM-a. W tym blogu nie komentujemy, służy on tylko do umieszczania pomocnych materiałów. Ewentualne komentarze, dopiski, uzupełnienia - prosimy umieszczać pod bieżącą notką FYM-a
Inne tematy w dziale Polityka