Znafca Znafca
936
BLOG

Oda do Natalii Julii Nowak

Znafca Znafca Kultura Obserwuj notkę 3

Po latach zgrozy i mroku,
Gdy zmilkł głos ostatnich proroków,
Gdy Bóg przepadł w martwej otchłani,
Ty jedna zostałaś, o Pani!

Rój duchów szyderczy dokoła
Kołuje, gdy pieśń twoja woła
By wstać witać nową jutrzenkę.
O Barko, podaj mi rękę!

Zostałaś, choć dawno odeszła
Chęć życia, daleka, zamierzchła...
Ty gwiazdę odsłaniasz mi nową.
O, prowadź i kieruj, Królowo!

Ty jawisz się w buntu płomieniach
Nad piekłem ludzkiego więzienia,
Ty mówisz „nie” wszelkim kanaliom,
O piękna i mądra Natalio!

Ach, nie wiesz, co rodzi się we mnie,
Gdy treści wyjawiasz tajemne,
Gdy plonem swych wierszy mnie pieści
Twój urok i duch twój niewieści...

Mknę, brzdękam na mojej gitarze,
By pieśń ci dać chociaż w darze.
Wędruję ze skargą słowika,
A żal z mego serca nie znika...

Bo chciałbym ci składać sonety,
Lecz iskry tej nie mam, niestety.
Chciałbym ci złożyć akrostych,
Lecz duch we mnie gnuśny i prosty.

Tak daję ci hołd mój, nic więcej,
A jednak czy mógłbym goręcej
Uczcić nieziemskie twe lico,
  Natalio... Julio... Dziewico...? 

Znafca
O mnie Znafca

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura