By Noah_Loverbear, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=57597801
By Noah_Loverbear, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=57597801

Google i Facebook surowo ukarane. Działały na niekorzyść użytkowników, olbrzymia kara

Redakcja Redakcja Internet Obserwuj temat Obserwuj notkę 15
Francuska instytucja odpowiedzialna za ochronę danych osobowych CNIL nałożyła na Google i Facebooka 210 mln euro grzywny za utrudnianie użytkownikom odrzucenia plików cookie, które służą do zbierania danych o aktywności ludzi w internecie.

Google i Facebook ukarane. 210 mln euro grzywny

Francuska Krajowa Komisja ds. Informatyki i Wolności (CNIL) nałożyła kary 150 mln euro na Google i 60 mln euro na Facebooka za ich politykę w zakresie "cookies" (tł. ciasteczek). Obie grupy nie pozwalają użytkownikom na łatwe odrzucanie plików cookie – poinformowała AFP w czwartek.

“Stwierdziliśmy, że na stronach internetowych Facebooka, Google’a i Youtube’a odrzucanie plików cookie nie jest tak samo proste jak ich akceptacja” - przekazał CNIL w komunikacie.

Pliki "cookie" są wykorzystywane w szczególności do ukierunkowanej reklamy. "CNIL stwierdziła, że strony facebook.com, google.fr i youtube.com nie pozwalają odrzucać plików cookie instalowanych na komputerach użytkowników tych platform" - oświadczono.

Firmy mają trzy miesiące na wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu tzw. ciasteczek, w przeciwnym razie każda z firm będzie musiała zapłacić grzywnę w wysokości 100 tys. euro za każdy dzień opóźnienia. W odpowiedzi przesłanej do AFP, Google ogłosił zmianę swoich praktyk po decyzji CNIL.


Czytaj dalej:

SW

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie