Ukraińskie wojsko zestrzeliło rosyjski śmigłowiec szturmowy Mi-35MS. Źródło: Telegram/@uniannet
Ukraińskie wojsko zestrzeliło rosyjski śmigłowiec szturmowy Mi-35MS. Źródło: Telegram/@uniannet

Ukraińcy zestrzelili specjalny rosyjski śmigłowiec. Ma "wyjątkowe" zastosowanie

Redakcja Redakcja Rosja Obserwuj temat Obserwuj notkę 11
Agencja Unian powołując się na rzecznika administracji wojskowej w Odessie Siergieja Braczuka poinformowała, że ukraińskie wojsko zestrzeliło rosyjski śmigłowiec szturmowy Mi-35MS. Maszyna była przeznaczona do transportu VIP-ów.

Unian podała, że żołnierze armii ukraińskiej zniszczyli śmigłowiec Mi-35MS należący do Rosji. Agencja dodaje, że maszyna zaprojektowana była w celu transportowania rosyjskich dowódców wojskowych. 

Śmigłowiec szturmowy Mi-35MS to zmodyfikowana wersja śmigłowca bojowego Mi-35M, która ma wiele rzadki komponentów.

Agencja Unian wyliczyła także, że styczniu 2017 r. Rosja posiadała ponad 120 śmigłowców Mi35-M, a koszt jednego to 36 mln dolarów. 

Straty Rosji na dzień 30.05

Jak szacuje ukraiński Sztab Generalny, łączne straty armii rosyjskiej według stanu z 29 maja to m.in.: ok. 30 150 wojskowych (zabitych, rannych, wziętych do niewoli), 1338 czołgów, 3270 pojazdów opancerzonych, 631 systemów artyleryjskich, 203 wieloprowadnicowe wyrzutnie rakietowe, 93 systemy obrony przeciwlotniczej, 207 samolotów, 174 śmigłowce, 116 pocisków manewrujących, 504 drony i 13 jednostek pływających.

MP

Czytaj dalej:


Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka