Piotr Jacoń, dziennikarz TVN24. Fot. Instagram
Piotr Jacoń, dziennikarz TVN24. Fot. Instagram

Dziennikarz TVN24 w obronie LGBT. O Kaczyńskim: "głupoty nie warto badać"

Redakcja Redakcja LGBT Obserwuj temat Obserwuj notkę 108
Piotr Jacoń ma transpłciową córkę i angażuje się w akcje równościowe na rzecz społeczności LGBT. Dziennikarz TVN24 nie zostawił suchej nitki na Jarosławie Kaczyńskim, który pozwolił sobie na żart z osób paradujących w Marszu Równości. Jacoń pozuje do zdjęcia z torbą w kolorach tęczy.

- Oczywiście ktoś się może z nami nie zgadzać, mieć lewicowe poglądy. Uważać, że każdy z nas może w pewnym momencie powiedzieć, że "teraz, do tej pory, do godziny 17.30 byłem mężczyzną, ale teraz jestem kobietą" - mówił we Włocławku prezes PiS, odnosząc się do osób LGBT. Słowa Jarosława Kaczyńskiego wprawiły słuchaczy wystąpienia w dobre nastroje, rozległ się śmiech.  

Zobacz: 

Żart Kaczyńskiego z LGBT

- Mój szef w pracy, czy moja koleżanka, czy mój kolega powinni się do mnie zwracać już tym razem w formie żeńskiej. No można mieć takie poglądy. Dziwne co prawda, ja bym to badał, no ale... - podsumował lider Zjednoczonej Prawicy. 

Na wystąpienie Kaczyńskiego zareagował Piotr Jacoń. - Prezes dopadł mnie na urlopie. Tu mógłby pojawić się cytat z niego. "Ja bym to badał" - powiedział we Włocławku. Ale co więcej mówił, nie zacytuję, bo nie warto - rozpoczął swój wpis dziennikarz TVN24. 

- Ja bym tego nie badał - tego, co mówi prezes. Choć pokusa jest... Ja bym polecił prezesowi jakąś dobrą książkę. Bo to straszny obciach zabierać publicznie głos w sprawach, o których nie ma się pojęcia. Głupoty nie należy badać. Należy ją piętnować, zwłaszcza gdy jest upowszechniana i puentowana rechotem - oburzył się Jacoń. 

- Swoją drogą, gdy polityka przyłapie się na jednej głupocie, łatwo posądzić go o kolejne... Bo może o transpłciowości wie on tyle, co o praworządności, obronności, gospodarce, edukacji i w ogóle o świecie? - zastanawiał się jeden z najpopularniejszych dziennikarzy TVN24. 

 

Jacoń broni społeczności LGBT od lat

Jacoń kilka lat temu zmierzył się z problemem transpłciowości w rodzinie. Wydał książkę "My Trans", w której zawarł opinie i wywiady z ekspertami. Często rozmawia też z osobami transpłciowymi i rodzinami, krytykując polską rzeczywistość. Zdaniem Jaconia, osoby LGBT nie są odpowiednio traktowane w społeczeństwie i brakuje im należytej pomocy psychologicznej ze strony państwa. 

GW


Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo