Wołodymyr Jeżow dał wygląd Lokiemu, fot. Internet.
Wołodymyr Jeżow dał wygląd Lokiemu, fot. Internet.

Twórca gry "S.T.A.L.K.E.R". zabity w walkach o Bachmut. To na nim wzorował się Loki

Redakcja Redakcja Gry Obserwuj temat Obserwuj notkę 15
Jeden z twórców ukraińskiej gry wideo "S.T.A.L.K.E.R." Wołodymyr Jeżow zginął podczas działań wojennych na Ukrainie, poinformował jego brat Wiaczesław Jeżow na portalach społecznościowych. Agencja UNIAN pisze, że Jeżow zginął w walkach o Bachmut w obwodzie donieckim. Zmarł 22 grudnia.

Wołodymyr Jeżow - twórca gier

"Ojciec dwójki dzieci, lojalny przyjaciel o szczerym sercu" - tak Wiaczesław scharakteryzował Wołodymyra. - Mawiał, że w walce, którą teraz prowadzi naród ukraiński, rodzi się szczęśliwa przyszłość naszych dzieci. Mam nadzieję, że jesteś w lepszym świecie, bracie" - napisał Wiaczesław Jeżow.

Wołodymyr Jeżow to ukraiński projektant gier i cybersportowiec. Urodził się w 1994 roku. Z wykształcenia był inżynierem elektronikiem. Od dzieciństwa kochał gry komputerowe. Rozpoczął karierę jeszcze w trakcie studiów. Początkowo nie było to związane z branżą gier, Wołodymyr pracował jako administrator w klubie komputerowym, potem w zarządzaniu koleją. W tym samym czasie był profesjonalnym graczem StarCrafta. Potem dzięki znajomym trafił do GSC Game World.

W 2003 r. rozpoczął pracę w dziale strategii przy "Aleksandrze" jako tester. Później awansował na asystenta projektanta gier. Był zaangażowany w tworzenie "Kozaków 2: Napoleonic Wars". Potem pracował nad "Kozacy 2: Bitwa o Europę" oraz "Heroes of the Destroyed Empires". Był też przez pewien czas zaangażowany w tworzenie "Heroes of Destroyed Empires 2", później anulowanego.

Po zamknięciu działu strategii, Vladimir zdecydował się pozostać w GSC i brał udział w tworzeniu gry "S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky."

Gry z Frogwares

Po GSC podjął pracę w Ulysses Games LLC, gdzie pracował jako główny projektant gier i scenarzysta. Wołodymyr pracował przy "Chronostorm: Siberian Frontier". W październiku 2008 roku został zwolniony wraz z innymi deweloperami w związku z zamknięciem firmy. Następnie dołączył do Frogwares. Tam też zajmował się projektowaniem gier. Pracował nad grą strategiczną "World of Battles: Morningstar". Brał też mały udział w tworzeniu "Call of Cthulhu" (pomysł) i "Sherlock Holmes: Devil's Daughter" (stworzył 2 rozdziały). W każdym z tych projektów pełnił również funkcję community managera. W październiku 2014 roku odszedł z firmy. Pracował tam najdłużej.

W styczniu 2015 roku dołączył do Hogsmith Games, gdzie pracował najdłużej. Był zaangażowany w proces zarządzania i produkcji tworzenia gier mobilnych, a także w rozwój pomysłów na gry i dokumentów projektowych.

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - Loki

Uważa się, że Wołodymyr Jeżow był prototypem jednej z postaci gry "S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky". Jego wygląd zewnętrzny otrzymał  Loki z frakcji Wolność.

Loki jako dowódca Wolności, jest odpowiedzialny za garnizon frakcji w Jupiterze i sklep swojego przyjaciela Hawajczyka, handlarza Stacji.

W mitologii germańsko-skandynawskiej Loki jest bogiem ognia, przebiegłości i oszustwa.

Po wybuchu działań wojennych na Ukrainie Jeżow został wcielony do Sił Zbrojnych Ukrainy, do 23 Batalionu Specjalnego Przeznaczenia Brygady Prezydenckiej im. Bogdana Chmielnickiego. Wołodymyr miał znak wywoławczy Vus.

W ostatnich miesiącach w Bachmucie toczyły się jedne z najbardziej zaciętych walk na Ukrainie. Przeciwko ukraińskim siłom zbrojnym występują w tym obszarze m.in. członkowie Grupy Wagnera. Amerykański Instytut Studiów Wojennych (ISW) ocenia, że tempo ofensywy Rosjan pod Bachmutem spadło w ostatnich dniach, prawdopodobnie z powodu ciężkich ofiar.

ja

Czytaj także:

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie