PAP/Leszek Szymański
PAP/Leszek Szymański

Nie chcą Lewandowskiego w kampanii. "Schodzący z rynku"

Redakcja Redakcja Robert Lewandowski Obserwuj temat Obserwuj notkę 8
InPost planuje właśnie nową kampanię marketingową związaną z piłkarską reprezentacji Polski. W reklamach strategicznego sponsora naszej drużyny wystąpi czterech piłkarzy. Sporym zaskoczeniem może być jednak fakt, że w kampanii nie wystąpi Robert Lewandowski, który jest kapitanem reprezentacji.

Robert Lewandowski nie wystąpi w kampanii InPost

Niedawno firma kurierska InPost, która od połowy ub.r. jest strategicznym sponsorem reprezentacji Polski nagrywała spot reklamowy gdzie wystąpili czterej polscy piłkarze - Matty Cash, Wojciech Szczęsny, Nicola Zalewski i Piotr Zieliński. Jak podaje portal Interia.pl, w promocji nie wystąpi kapitan reprezentacji Robert Lewandowski. Inpost nie wytłumaczył powodów swojej decyzji.

Dosyć tajemniczo brzmiała też odpowiedź managementu Roberta Lewandowskiego na pytanie o przyczyny braku kapitana w reklamie sponsora.

- To kwestia regulaminu PZPN w kwestii zasad wykorzystywania wizerunku zawodników i uprawnień wynikających z umów podpisanych przez sponsorów z PZPN. Nie znam ich treści dlatego proszę kierować to pytanie do PZPN – powiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Artur Adamowicz z RL9 Team.

Niestety, także Polski Związek Piłki Nożnej nie zdecydował się wyjaśnienie braku Roberta Lewandowskiego w nowej kampanii InPostu.


Eksperci: Brak Lewandowskiego nie osłabi kampanii InPost

Eksperci z branży marketingu są jednak zdania, że to nie osłabi kampanii InPostu, a wręcz może jej pomóc. Generując wiele spekulacji i domysłów już teraz jest głośno o reklamie, która nawet się jeszcze nie pojawiła, na co zwraca uwagę Grzegorz Kita, prezes Sport Managent Polska.

W jego ocenie może chodzić o to, że strony nie porozumiały się co do skali wynagrodzenia, ale możliwe jest też, że InPost nie chce inwestować w zawodnika po prostu powoli już schodzącego z rynku albo uważa, że przełożenie Lewandowskiego na sprzedaż czy wizerunek ich marki nie będzie skuteczne w formule reklamy zbiorowej.

Podobnie uważa Seweryn Plotan, dyrektor zarządzający Sponsoring Insight. Jego zdaniem brak Lewandowskiego nie wpłynie na siłę oddziaływania kampanii, a dobór występujących w niej piłkarzy jest ciekawym połączeniem.

A najciekawszym scenariuszem byłoby to, gdyby InPost uważał, że wizerunek Lewandowskiego jest już zbyt wyeksploatowany - To byłby znak czasu - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita.


Polska gra z Albanią

Biało-czerwoni będą mieć okazję do rehabilitacji po słabym występie w Pradze, gdzie na inaugurację eliminacji Euro 2024 przegrali w piątek z Czechami 1:3. Rywale z Albanii tym meczem rozpoczną udział w kwalifikacjach.

Łącznie oba zespoły grały ze sobą 13 razy. Polacy odnieśli dziewięć zwycięstw, trzykrotnie zremisowali i doznali tylko jednej porażki - 70 lat temu w Tiranie (0:2).

Początek spotkania na PGE Narodowym o godz. 20.45. Sędzią głównym będzie Słoweniec Slavko Vincic

Źródło zdjęcia: PAP/Leszek Szymański

SW

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport