15 i 17 czerwca bank PKO BP wyłączy dużą część usług w aplikacji mobilnej w ramach przerwy technicznej. W jej trakcie klienci indywidualni i firmowi muszą liczyć się z brakiem dostępu do serwisów. Sprawdź, kiedy nastąpią utrudnienia, które funkcje będą wyłączone.
Przerwa techniczna 15 czerwca w PKO BP
Pierwsza przerwa techniczna odbędzie się w nocy z soboty na niedzielę, czyli 15 czerwca 2025 r., od godziny 00:00 do 12:00. Przez 12 godzin klienci nie będą mogli korzystać z wielu podstawowych funkcji bankowości elektronicznej.
W tym czasie niedostępne będą:
- serwis internetowy iPKO i telefoniczny iPKO
- aplikacja i serwis PKO Junior
- iPKO biznes i jego wersja mobilna
- funkcja otwartej bankowości (Open Banking)
- płatności internetowe przez „Płacę z iPKO”
Użytkownicy aplikacji IKO będą mieli ograniczony dostęp. Możliwe będzie jedynie: wypłacanie pieniędzy z bankomatów za pomocą BLIKA, płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych – również tylko z użyciem BLIKA.
Karty płatnicze PKO BP będą działać normalnie – będzie można płacić w sklepach oraz wypłacać gotówkę z bankomatów. Ograniczenia pojawią się jednak przy transakcjach zabezpieczonych technologią 3D-Secure 2 – możliwa będzie tylko autoryzacja za pomocą kodu SMS i PIN-u.
Druga przerwa techniczna – 17 czerwca w nocy
Druga przerwa nastąpi we wtorek 17 czerwca 2025 r., w godzinach 01:00–02:00 w nocy. Choć potrwa tylko godzinę, zakres wyłączonych usług będzie niemal identyczny.
W tym czasie nie będzie można:
- zalogować się do iPKO i iPKO biznes
- korzystać z aplikacji IKO poza funkcją BLIK
- używać PKO Junior
- realizować płatności online przez „Płacę z iPKO”
- korzystać z Open Banking
Tak jak wcześniej, karty płatnicze będą aktywne, a autoryzacja online będzie możliwa kodem SMS i PIN-em.
Przygotowania do wyłączenia usług w PKO BP
PKO BP zaleca klientom wcześniejsze załatwienie ważnych spraw finansowych, aby uniknąć niedogodności: wykonaj przelewy krajowe i zagraniczne, opłać rachunki i zobowiązania online, sprawdź saldo i w razie potrzeby wypłać gotówkę, zaplanuj operacje firmowe w iPKO biznes.
Choć BLIK i płatności kartą będą funkcjonować w podstawowym zakresie, wszystkie zaawansowane funkcje zostaną tymczasowo wyłączone. Przerwy techniczne służą zwiększeniu bezpieczeństwa oraz wydajności systemów.
Fot. PKO BP
Red.
Inne tematy w dziale Gospodarka