W czerwcu 2025 roku zarejestrowano w Polsce rekordowe 3 759 osobowych samochodów elektrycznych – to prawie o tysiąc więcej niż w maju. Elektryki stanowiły blisko 8 proc. całego rynku nowych aut osobowych. Jak wynika z analizy Powerdot oraz Superauto.pl, jest to najlepszy wynik w historii i kolejny sygnał, że rejestracja aut elektrycznych w Polsce nabiera tempa.
Rekordowa rejestracja samochodów elektrycznych w Polsce. Tesla wraca na szczyt
W czerwcu 2025 roku zarejestrowano w Polsce rekordowe 3 759 osobowych samochodów elektrycznych – to prawie o tysiąc więcej niż w maju. Elektryki stanowiły blisko 8 proc. całego rynku nowych aut osobowych. Jak wynika z analizy Powerdot oraz Superauto.pl, jest to najlepszy wynik w historii i kolejny sygnał, że rejestracja aut elektrycznych w Polsce nabiera tempa.
Najwięcej zarejestrowano pojazdów marki Tesla – aż 699 sztuk, co dało jej mocne pierwsze miejsce i 19-procentowy udział w rynku elektryków. Drugie miejsce zajęło BMW (331 aut), a trzecie Ford (288). Tesla odpowiadała za aż 45 proc. miesięcznego wzrostu rynku.
– Ostatni miesiąc kwartału zazwyczaj przynosi skokowy wzrost rejestracji Tesli, co wiąże się z organizacją importu aut oraz pracą zespołu serwisowego, który pod koniec kwartału skupia się na wydaniach pojazdów – tłumaczy Adam Dobrowolski z Powerdot Polska.
Dodatkowo – jak wskazuje Oskar Jedliński z Superauto.pl – Tesla oferowała w czerwcu promocyjne warunki leasingu, co znacząco przyspieszyło decyzje zakupowe klientów.
Atrakcyjne ceny i dopłaty zwiększają zainteresowanie elektrykami
Na popularność samochodów elektrycznych wpływają również coraz korzystniejsze ceny. Czołowi producenci – w obliczu rosnącej konkurencji, szczególnie z Chin – oferują duże rabaty. Przykładowo:
- Hyundai Kona Electric (65 kWh Executive): przecena o 60 tys. zł (obecnie 161 tys. zł)
- Ford Explorer (77 kWh RWD): przecena o ponad 43 tys. zł (175 tys. zł)
- Skoda Elroq 50: cena poniżej 150 tys. zł
- Mercedes EQE SUV 350 AMG Line: rabat aż 131 tys. zł (321,6 tys. zł)
- Dacia Spring Extreme: cena po obniżce – 85 tys. zł
Oprócz cen, na decyzje zakupowe wpływa też rządowy program NaszEauto, oferujący nawet 30 tys. zł dopłaty do leasingu lub wynajmu auta elektrycznego. W 2025 roku złożono już blisko 6,7 tys. wniosków o dotacje – to równowartość 47 proc. tegorocznych rejestracji elektryków (14 472 pojazdy).
– Ponad 80 proc. elektryków w Polsce kupują firmy. Oprócz dopłat mogą one korzystać z tańszej, zielonej energii oraz programów partnerskich na darmowe ładowanie – podkreśla Grigoriy Grigoriev z Powerdot.
Infrastruktura ładowania wspiera rozwój rynku
Duży wpływ na rozwój elektromobilności w Polsce ma również stale poprawiająca się infrastruktura. Obecnie na jeden publiczny punkt ładowania samochodu elektrycznego przypada zaledwie osiem pojazdów – to jeden z najlepszych wyników w Europie.
Pod koniec maja w Polsce działało 9 814 ogólnodostępnych stacji ładowania, a kolejne 2,5 tys. czekały na audyt Urzędu Dozoru Technicznego. To pokazuje, że kupując elektryka, kierowcy mogą liczyć nie tylko na korzystne warunki zakupu, ale i wygodę codziennego użytkowania.
Eksperci podkreślają, że rejestracja samochodów elektrycznych w Polsce rośnie nie tylko dzięki dopłatom, ale też dzięki świadomości ekologicznej, spadkowi cen i łatwiejszemu dostępowi do ładowarek.
Z tego artykułu dowiedziałeś się:
- Ile elektrycznych samochodów osobowych zarejestrowano w Polsce w czerwcu 2025 roku
- Jakie marki i modele elektryków były najczęściej rejestrowane
- Jakie promocje i dopłaty obowiązują przy zakupie auta elektrycznego
- Dlaczego infrastruktura ładowania ma kluczowe znaczenie dla wzrostu liczby rejestracji
Tomasz Wypych
na zdjęciu: kluczyki do samochodu, zdjęcie ilustracyjne. fot. NegativeSpace, CC0
Inne tematy w dziale Technologie