Janusz Palikot, 2015. Fot. Adrian Grycuk
Janusz Palikot, 2015. Fot. Adrian Grycuk

Janusz Palikot: Odchodzę z polityki

Redakcja Redakcja Wybory Obserwuj temat Obserwuj notkę 227

Były poseł PO i założyciel partii Ruch Palikota w ostatnim dniu 2017 roku ogłosił, że ostatecznie odchodzi z polityki. 

"Podjąłem tę decyzję, aby ostatecznie rozstać się z polityką. Wiem, że wielu oczekuje mojego powrotu. Nieustannie o tym słyszę. Film z moją „przepowiednią” o rządach PiS bije rekordy popularności, a jednak powinienem odejść. Zakładam nawet, że ta decyzja najbardziej zmartwi zwolenników PiS-u, ale trudno. Odchodzę (chociaż boli mnie sytuacja w kraju), aby ktoś nowy odegrał właściwą rolę. Jest to możliwe, choć trudne, ale właśnie odpowiedzialność za kraj każe mi tak postąpić" - napisał na swoim blogu.

Palikot urodził się w 1964 r. Jest przedsiębiorcą, z wykształcenia filozofem, był posłem V, VI i VII kadencji Sejmu.

W latach 2005-2010 był politykiem Platformy Obywatelskiej. W 2011 r. założył własną partię Ruch Palikota. W 2013 założył wspólnie z Aleksandrem Kwaśniewskim i Markiem Siwcem ruch Europa Plus. W 2015 r. kandydował na urząd Prezydenta RP, zdobywając 1,4 proc. głosów (Przeczytaj, co Palikot mówił podczas debaty kandydatów na prezydenta). W tym samym roku bez powodzenia kandydawał też do Sejmu (Tych znanych twarzy nie zobaczysz już w parlamencie).

Palikot lubił prowokować i zwracać na siebie uwagę. W 2007 r. na konferencji programowej PO wystąpił w koszulce z napisem „jestem gejem”; jego zdaniem, priorytetowym celem PO powinna być obrona mniejszości i „słabych”. W tym samym roku na konferencji prasowej w Lublinie poświęconej sprawie policjantów oskarżonych o zgwałcenie i molestowanie seksualne kobiet wystąpił z silikonowym penisem w ręce i pistoletem, tłumacząc, iż według niego były to ówczesne symbole prawa i sprawiedliwości w Polsce oraz symbole policji w Lublinie. W 2008 r. występując w programie w TVN24 nazwał prezydenta Lecha Kaczyńskiego "chamem”. W 2013 r. w rocznicę katastrofy smoleńskiej opublikował w sieci film, w którym z niej szydził, wznosząc toast szmpanem i mówiąc "Wypijmy za błędy".


źródło: palikot.pl, Wikipedia

BG

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.


Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka