Krzysztof Ziemiec z wygenerowanym paskiem. fot. Facebook
Krzysztof Ziemiec z wygenerowanym paskiem. fot. Facebook

TVP pozwie autora "Generatora pasków"? Strona po paru dniach przestała działać

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 123

Telewizja publiczna rozważa podjęcie kroków prawnych wobec twórcy prześmiewczej strony umożliwiającej generowanie własnej wersji paska Wiadomości TVP.

Chodzi o wykorzystanie loga TVP oraz wizerunku pracowników stacji.

image
Fake-pasek TVP. fot. Facebook

8 lipca pojawił się w internecie tzw. "generator pasków". Na stronie pasek-tvp.pl zamieszczono do wyboru wizerunki czworga prezenterów "Wiadomości" – oprócz Danuty Holeckiej, Krzysztofa Ziemca oraz Michała Adamczyka pojawia się Antoni Trzmiel, który prowadzi poranne wydania programu. Internauci mogli w ten sposób tworzyć memy o serwisie informacyjnym TVP 1, zamieszczając na grafikach własne wersje pasków. Pod zdjęciem wybranego prezentera można było wpisać swoją treść paska.Strona stała się bardzo popularna i w sieci pojawiło się mnóstwo humorystycznych pasków. Witryna przestała działać w miniony weekend.

image
Jeden z pasków stworzony przez internautów. Facebook

Z informacji do jakich dotarł portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprawą zajmują się prawnicy TVP. Publiczny nadawca rozważa podjęcie kroków prawnych pod kątem ochrony dóbr osobistych, wykorzystania logotypu Telewizji Polskiej oraz wykorzystania wizerunku pracowników. Decyzja jeszcze nie zapadła.

Twórca strony nie poczuwa się do odpowiedzialności za generowane przez internautów mamy. – Serwis działa jedynie jako rodzaj edytora graficznego i nie ma na celu obrażania żadnej osoby czy instytucji - podkreśla jej autor Patryk Wolak. - Cały "projekt" jest dziełem przypadku, miał być ćwiczeniem, testem programistycznym. Nic na nim nie zyskałem, wręcz przeciwnie. Przez ogromną i niezamierzoną popularność straciłem sporo czasu i nerwów - twierdzi.

- Wciąż nie rozumiem jak to się stało, że projektem zainteresowały się wszystkie duże media w Polsce. Wyłączyłem "generator" w czwartek w nocy, ponieważ uznałem, że sprawa wymyka się spod kontroli. Nie byłem już w stanie nad tym zapanować. Nie dotują mnie politycy, nie zarobiłem na tym ani grosza, a sam projekt zamknąłem na dobre - tłumaczy Patryk Wolak, twórca "Generatora pasków TVP" w wywiadzie dla Noizz.pl.

źródło: Wirtualnemedia.pl, Noizz.pl

KJ

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura