kierownik karuzeli kierownik karuzeli
674
BLOG

List do Salonu 24. Sprawa autora piszącego pod pseudonimem - Wawel

kierownik karuzeli kierownik karuzeli Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 36


Bardzo długo zastanawiałem się czy napisać tą notkę. Ale sprawa jest zbyt poważna abym dłużej milczał. Kwestia dotyczy tekstów blogera piszącego  pod pseudonimem © Wawel. Kwestia jest delikatna, ponieważ nie mam żadnego tytułu, aby wtrącać się do niewątpliwie suwerennej polityki redakcyjnej Salonu 24. Niemniej – biorąc pod uwagę wszelkie złożoności – muszę wyrazić sprzeciw wobec polityki przemilczania tekstów © Wawel.  Zapoznałem się z kilkoma jego ostatnimi tekstami i muszę powiedzieć, że pod każdym względem zasługują na to, aby bardziej je wyeksponować.  Chociażby dlatego, że – moim zdaniem – podnoszą bardzo ważne kwestie dla naszego życia politycznego i społecznego. Teksty te są napisane ciekawym „ żywym „  językiem, a także prowokują  do dalszej debaty. Nie wspominając  już o tym, że te – notki, a w zasadzie polityczne felietony są na wskroś erudycyjne i stanowią wspaniały materiał edukacyjny.

 

Niestety – jak mniemam – felietony te napisane są z pewnej niepożądanej politycznej perspektywy, którą nazwał bym – narodową, a ta perspektywa nie jest odpowiednio doceniana przez redakcje Salonu 24 i przez to, teksty te  znikają z Salonu po kilku godzinach. Taka jest moja diagnoza, ale oczywiście mogę się mylić…

 

Jeszcze jest jeden aspekt sprawy, który chciałbym dodać. Ja sam – jeżeli już pisze teksty dla Salonu, to raczej poruszam się w strefie konkretu, ludzkiego doświadczenia. I dopiero wg metody od szczegółu do ogółu, formułuje jakieś tezy czy uogólnienia. © Wawel pisze inaczej, interesuje go meta – polityka. Sprawy globalne. Narodowe. Przyznam, że w wielu kwestiach nie zgadzam się z tymi tekstami. Jednakże byłym wdzięczny zapoznać się z innymi głosami. Nawet takimi – które formują przeciwne wnioski.  Sprawa jest tym bardziej istotna, ponieważ Europa, Polska stoi na rozdrożu.  A ja sam czuje – taka jest moja skromna intuicja, że żyjemy w czasach wielkich wyborów. Kulturowych jak i geopolitycznych.

Byłym wdzięczny redakcji Salonu 24 za zrewidowanie polityki redakcyjnej wobec © Wawel, jak i spraw czy idei  związanych – szerzej,  z tematyką narodowościową. 


Serdecznie pozdrawiam

mc


Link do mojego bloga Mój Blog

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura