36 obserwujących
38 notek
156k odsłon
  8533   0

SMOLEŃSK 2010 a INNE MIEJSCA KATASTROF w ROSJI

Na wstępie przepraszam za to iż tak długo czekaliście Moi Mili Goście na zapowiedzianą notkę w tym komentarzu http://3zet.salon24.pl/453319,czy-tu154m-nie-mial-paliwa-a-karastrofa-lotnicza-2009-03-23#comment_6702752 , a przyczyna  - to brak dostępu do sieci.

Jak Państwo pamiętacie już w dniu 2010-04-16 polanka przed pasem startowym była uprzątnięta najpierw z drobnych, a następnie z niewielkiej ilości dużych elementów.

Poniższe zdjęcie przedstawia załadunek drobnych elementów.

http://i.minus.com/inyPb9j2TDYvR.JPG

a poniższe przedstawia załadunek statecznika pionowego oraz silnika prawego

Po kliknięciu zdjęcie w nieco lepszej rozdzielczości.

http://i.minus.com/iS1s5JCL1CNzC.jpg

BTW. Jeżeli ktoś z Gości posiada wyżej wklejone zdjęcie w lepszej rozdzielczości, a już szczytem marzeń pewnie będzie aby nie miało skasowanego exif, to proszę o link.

 Przy tym uprzątaniu tak się spieszono, że nawet tak stosunkowo  niebezpieczne prace jak załadunek dużego elementu, (który doczekał się największej ilości zdjęć) jakim jest ogon nastąpił w  godzinach nocnych, co potwierdza poniższy kadr

http://i.minus.com/is5zVLjrcl5cK.jpg

A w następnych dniach całą polankę zrównano ciężkim sprzętem do wyrównywania terenu (chyba pierwszy raz po IIWś).

Postawiłem sobie pytanie:

CZY W ROSJI PO WSZELKICH INCYDENTACH LOTNICZYCH TAK SZYBKO  I SPRAWNIE NASTĘPUJE UPRZĄTANIE MIEJSC ZE SZCZĄTKAMI SAMOLOTU?

W bazach danych z oczywistych względów nie ma ujętych samolotów bojowych oraz innych wojskowych z sprzętem, bronią lub amunicją na pokładzie.

Incydentów lotniczych z wieku XX w Rosji jest niestety bardzo mało udokumentowanych fotograficznie, a ich lokalizacja nastręcza wiele wątpliwości. Z tych tez względów przeanalizowałem zdarzenia lotnicze z udziałem samolotów pasażerskich z jedynie ostatnich 12 lat.

Tutaj kolejna uwaga wydaje się oczywista ale trzeba ją przypomnieć: Najwięcej incydentów jest podczas lądowania (w tym awaryjnego) oraz startów.

Z powyższego wynika iż o ile zdarzenie miało miejsce na pasie startowym lub jego bliskiej okolicy to wrak zostaje szybko uprzątnięty. Podobnie ma się sprawa gdy szczątki spadną na jezdnię, teren zamieszkały lub pola uprawne.

W wielu incydentach brak jest jakikolwiek danych lecz jest klika i je przedstawiam poniżej. Opisy całego zajścia będą skąpe oraz niewielka ilość fotografii.

ZDARZENIE Z 2006-03-29 ZNAK REJ. 5A-DKR SAM. IŁ-62 M/VIP

Podczas lądowania na lotnisku Moskwa-Domodiedovo wpadł w poślizg i zjechał z pasa startowego. Nikt nie zginął.

Wrak leżał tuż obok pas do końca sierpnia 2006 roku częściowo przykryty siatką maskującą. Na początku września został złomowany.

W dniu zdarzenia

Po kliknięciu zdjęcie w nieco lepszej rozdzielczości

http://www.baaa-acro.com/Photos-45/5A-DKR.jpg

a to zdjęcie z lipca 2006

Po kliknięciu zdjęcie w lepszej rozdzielczości.

http://russianplanes.net/images/to43000/042025.jpg

Nikomu nie przeszkadzało że pasażerowie startujących i lądujących samolotów przez okna ogładają rozbity wrak samolotu na lotnisku w stolicy mocarstwa światowego.

ZDARZENIE Z 2006-07-09 ZNAK REJ. F-OGYP SAM. AIRBUS A310-324

Podczas lądowania w Irkucku podczas burzy samolot zboczył z pasa i uderzył w betonową przeszkodę a za nią skupisko garaży. Spośród 203 osób na pokładzie zginęło 125 osób

Zdjęcie zaraz po tragedii

http://www.airdisaster.com/photos/f-ogyp/1.jpg

Zdjęcie z poszukiwania ale nie wywozu złomu

Po kliknięci zdjęcie w nieco lepszej rozdzielczości

http://www.baaa-acro.com/Photos-55/F-OGYP.jpg

Oraz zdjęcie części kadłuba w miejscu zdarzenia lecz nieco przestawione podczas przeszukiwania widocznego na zdjęciu wyżej.

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/small/29049007.jpg

Obecność śniegu świadczy iż zdjęcie wykonano jesienią lub zimą, a więc kilka miesięcy po tragedii.

ZDARZENIE Z 2010-03-21 ZNAK REJ. RA-64011 SAM. TU204

Ta katastrofa choć bez ofiar była wielokrotnie opisywana na wielu blogach i artykułach, a tu na S24 miedzy innymi w tej notce

http://zagloba.salon24.pl/271056,ruski-samolot-caly-las-wykosi-nasz-wysadza-1-brzoza

w poniższym wpisie znajdziecie Mili Goście dużo zdjęć dobrej jakości, opis (w języku rosyjskim) zaraz po zdarzeniu oraz widok jak dużą ilość drzew skosił.

http://aviator-ru.livejournal.com/2010/03/22/

Natomiast w poniższym linku jest opis raportu MAK (po polsku)

http://suwerennosc.blogspot.com/2012/06/ostatni-lot-tu-204-ra-64011-w-dniu-23.html

Ale my tutaj tak głęboko nie będziemy się zagłębiać, Nas interesuje jak szybko został uprzątnięty teren na ścieżce podejścia na lotnisku w stolicy mocarstwa światowego, ponownie Domodiedovo.

Zacznę od zdjęcia satelitarnego z dnia 2011-06-23 (15 miesięcy po) na którym wrak już został uprzątnięty.

Wklejam to dlatego abyście Mili Goście mieli orientację jaką długą przecinkę lasku brzozowego dokonał ten samolot. Samolot o podobnej ilości miejsc co Tu-154M lecz o wiele bardziej delikatnej konstrukcji.

http://i.minus.com/isd9Ijpd3ZJNX.jpg

Długość tej przecinki to ca 350m.

Poniższe zdjęcie przedstawia samolot z pierwszych dni po katastrofie

http://i.minus.com/ibvCt7iIrfncRz.jpg

A tak wyglądał z góry w dniu 2010-03-27

 http://i.minus.com/ibiVnw4lxIXltL.JPG

Kolejne zdjęcie jest z dnia 2010-04-05 a więc prawie 3 tygodnie po.

Lubię to! Skomentuj68 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale