AE911truth.org AE911truth.org
635
BLOG

Prawie jak Smoleńsk - roll 95°, pitch 45°. Zero ofiar.

AE911truth.org AE911truth.org Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 23

Rosyjscy śledczy opisali w zeszłym miesiącu poważną utratę kontroli nad Utairem Boeingiem 737-500 w sprawie podejścia do Moskwy Wnukowo. Federalny organ nadzoru transportu lotniczego ujawnił, że samolot został poddany nadmiernemu pochyleniu - do 45 ° - i przechyłowi o 95 °, zanim załoga odzyskała kontrolę. Samolot (VQ-BJP) podążał precyzyjnie podejściem do pasa startowego 06 po służbie z Krasnodaru 13 października. Rosaviatsia twierdzi, że warunki były pochmurne, a baza chmur wynosiła zaledwie 60 metrów, a samoloty były w chmurze i "poza zasięgiem wzroku" ziemi.Samolot podążał za wzorcem przylotu, który obejmował przejście przez punkt nawigacyjny IBTER, na południowy zachód od lotniska, na wysokości 600 metrów, po czym skręcił w prawo, aby dostosować się do pasa startowego i zejść do 400 m przez ostatni punkt podejścia. Rosaviatsia mówi, że ta tura i zejście zostały przeprowadzone przy włączonym autopilocie i automacie ciągu, rozłożonym podwoziu i klapach ustawionych na 15 °. Silniki pracowały na poziomie 35-40% ich poziomu N1. Po kolei samolot wyrównał na 400m, ale jego pochylenie zaczęło wzrastać do 10 °, a prędkość lotu spadła do 133-135kt. Automat podniósł poziom ciągu do 75% N1.Gdy 737 zbliżył się do punktu wejścia do ścieżki szybkiej, około 130kt, załoga rozszerzyła ustawienie klapy na 30 ° i zwolnił autopilota. Rosaviatsia twierdzi, że ustawienie ciągu silnika jeszcze bardziej wzrosło w tym punkcie do 95% N1, a ustawienie mocy - w połączeniu ze zwiększającym się nachyleniem 19 ° - spowodowało, że samolot zaczął "płynnie wspinać się", a prędkość spadła do 128kt. Kolumna kontrolna pilota, jak stwierdza, została wypchnięta na nos i dźwignie ciągu wycofane do niższego ustawienia mocy, ale bez odłączania automatu. Pochylenie wzrosło do maksymalnie 45 °, a prędkość spadła do mniej niż 100kt, wywołując stick-shaker alert. Sprawozdaniemówi, że kolumna kontrolna zarejestrowała "naprzemienne ugięcie", a samolot doświadczył przechyłów do 95 °. Po osiągnięciu maksymalnego pochylenia kolumna sterująca została przesunięta do przodu i pozostała w tej pozycji, aż samolot wracać z wychylenia. Podczas zdarzenia wspiął się na wysokość 750 m, a gdy załoga odzyskała kontrolę, samolot wykonał zwrot na 350 (3500 ? dop.) metrach. Drugie podejście było bez wydarzeń. Rosaviatsia twierdzi, że pomimo nadmiernych parametrów operacyjnych, samolot nie naruszył przeciążenia i ograniczeń prędkości dla swojej konfiguracji.Żaden ze 111 pasażerów i pięciu członków załogi nie odniósł obrażeń, a odrzutowiec był nieuszkodzony.

Badacze wciąż analizują okoliczności zdarzenia, które miały miejsce w dzień o godzinie 9:17.

Tłumacz Google z drobną korektą.

https://www.flightglobal.com/news/articles/serious-utair-737-upset-involved-excessive-pitch-and-442854/


Wygląda jak powtórzenie KwS, nawet godzina podobna..


Stick shaker alert

https://www.skybrary.aero/bookshelf/books/3453.pdf

I mały cytat dla Paesa ;)


   The term “false glide slope” is used in the aviation community to describe a glide path
  which is not the normal glide path which an aircraft follows to the runway for landing. In
  some cases the report uses the term glide path with a glide path angle for clarity.
  In that case the 3 degree glide path is the “normal” glide path and in other cases
  it’s the  “false glide slope”.


https://life.ru/t/%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F/1055506/aviakompaniia_iuteir_skryla_opasnyi_intsidient_s_boinghom


image

image


http://ru.flightaware.com/live/flight/UTA588/history/20171013/0400Z/URKK/UUWW/tracklog

image

https://cdn.aviaforum.ru/images/2017/11/892136_384c505aeb02fec671afbbca55f2b209.pdf

https://www.forumavia.ru/t/198968/1/

http://www.fontanka.ru/2017/11/01/125/
https://life.ru/1055506
http://archive-server.liveatc.net/uuww/UUWW2-Oct-13-2017-0600Z.mp3

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka