Świadomość społeczna - jak powinna wyglądać ścieżka zniżania jest moim zdaniem znikoma. Postaram się w sposób prosty i krótki przedstawić podstawowe zagadnienia i fakty. Fakty, które są zaciemniane zarówno przez MAK jak i raport KBWL LP. Czy można to nazwać oszustwem ? Każdy może sobie sam ocenić. W tym momencie abstrahuję od faktu, czy ścieżka jest narysowana prawidłowo.
Na początek informacje, które wynikają z wyrysowanej ścieżki podejścia na "Profil podejścia do lądowania....", Zał. do raportu końcowego" str. 2/107.

Podstawowym elementem rysunku jest czerwona, gruba, pionowa kreska. Jest to zakres wysokości w jakich powinien znajdować się samolot, w czasie lotu "na kursie, na ścieżce".
W tabliczkach na szarym tle podane są wysokości barometryczne - nad poziomem pasa.
Opiszę te wartości, określające PRAWIDŁOWE POŁOŻENIE SAMOLOTU NA ŚCIEŻCE ZNIŻANIA nad BRL:
- minimalna wysokość WB=52 m
- maksymalna wysokość WB=77 m
- minimalna wysokość RW ≈ 70 m (67 m) tutaj przypomnę,że na kartach podejścia znajduje się w tym miejscu wysokość opisana "(70)"= WPR wysokość podjęcia decyzji.
- szerokość przedziału DOPUSZCZALNYCH wysokości - 25 m (± 12,5 m)
Chciałbym także zwrócić uwagę na wielkość odchyleń od linii ścieżki, która jest oznaczona na kartach podejścia i ma nachylenie 2°40'.
Otóż na rysunku mamy dwa zakresy odchyleń odpowiadające:
- właściwe położenie na ścieżce
- dopuszczalne odchylenie od ścieżki
Jak widać, nad BRL autorzy tego rysunku spodziewają się odchyleń ± 5 m. PIĘĆ METRÓW - dla lotu "na kursie, na ścieżce.
I to wszystko przy podejściu "nieprecyzyjnym", dla którego nieuk Lasek określił MDH = 100 m;)))))))))
Inne tematy w dziale Polityka