Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
352
BLOG

Polskie niebo na sprzedaż ?

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 6

Wyszkoleni przez lata ludzie - kontrolerzy ruchu lotniczego z Okęcia mają być zastąpieni.

To co lata nad nami pokierują inni: Niemcy, Czesi czy może Izrael.

Wszystko rozstrzygnie przetarg zgodnie z prawem Unijnym gdy do niego dojdzie.

33 ludzi z Okęcia ma wypowiedzenie, dwóch zostało już odsuniętych od pracy.

3 miesięczny termin wypowiedzenia mija 29 lutego 2020 roku - a media milczą.

Sobotni "Naprawiacze" pani redaktor Ogorek też. Cicha sza, aż dojdzie do nieszczęścia.

TEMAT dla pana Prezesa Najwyższej Izby Kontroli Banasia!

...

Tam na razie jest ściernisko ale będzie "San Francisko" -Centrum Kierowanie Lotów nad Polską we wsi Reguły gminie Michałowice woj.mazowieckie.

https://www.youtube.com/watch?v=dqJ7hA4lVfs


http://wpr24.pl/to-jest-najwieksza-inwestycja-jaka-pazp-kiedykolwiek-robil/?fbclid=IwAR1Jx9NGZzUotU_dbF9qfEQ55yN1MN7SPSm61LaSmP6xaUXxkiQwTxW-uCI

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej w Regułach chce wybudować nowy kampus. – Chcemy, żeby architektura naszych obiektów wpisywała się koncepcję zagospodarowania okolicy – podkreślają przedstawiciele PAŻP.

Nowy kampus PAŻP ma powstać na działce o powierzchni 16 ka znajdującej się przy al. Powstańców Warszawy w Regułach. Będzie to zespół budynków wraz z infrastrukturą dedykowaną pracownikom (tereny rekreacyjne oraz parkingi). Sercem przedsięwzięcia są jednak centrum operacyjne służb żeglugi powietrznej oraz budynek biurowy.

Nowoczesne centrum

Budynek centrum operacyjnego w sumie będzie składał się z dwóch połączonych ze sobą „prostokątów”. – W mniejszym budynku chcemy stworzyć salę techniczną, gdzie będą umiejscowione serwery wraz z salą przetwarzania danych. W większym budynku ulokowane zostaną: sale operacyjne i sale do odpraw kontrolerów ruchu lotniczego, monitorowania technicznego. Przewidujemy że w głównej sali operacyjnej znajdzie się 100 stanowisk. W tym budynku znajdzie się również sala dla zdalnych wież, w której będziemy zapewniać służbę dla sześciu lotnisk w Polsce – zaznacza Jacek Janiszewski, prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.

Drugim ważnym elementem inwestycji jest budynek biurowy wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Na terenie kampusu przewidziano m.in. budowę parkingów, tak by pracownicy PAŻP nie zostawiali swoich aut na ogólnodostępnych parkingach i nie zabierali miejsc mieszkańcom i interesantom znajdującego się nieopodal urzędu gminy. Co więcej władze PAŻP zaznaczają, że wielu kontrolerów zapewne zamiast samochodu wybierze dojazd do pracy kolejką WKD. Wielu pracowników PAŻP mieszka w naszym powiecie lub w powiatach sąsiadujących.

Prezes PAŻP zaznacza, że tworząc projekt kampusu agencja chciała by obiekty wpisywały się w istniejące i planowane zagospodarowanie okolicznych terenów. – Będziemy się starać, by kampus był budynkiem nowoczesnym. Chcemy żeby wpisywał się w koncepcję architektoniczną całej gminy. Ja wierzę w to, że jest to gigantyczna szansa dla nas i dla gminy Michałowice byśmy wspólnie stali się wizytówką strategii państwa polskiego i strategii rozwoju tego regionu – podkreśla prezes Janiszewski.

Kampus PAŻP ma zostać otoczony terenami zielonymi, na których znajdą się również niewielkie zbiorniki wodne. Wszystko po to, całość tworzyła nie tylko miły dla oka widok oraz była przyjazna dla mieszkańców, pracowników i gości odwiedzających agencję.

Gigantyczna inwestycja

Dla PAŻP budowa nowego kampusu to ogromne przedsięwzięcie. I nie chodzi tu tylko o jej wielkość, ale i koszty. – Myślimy rozwojowo i dalekosiężnie. Planujemy stworzyć obiekt, który zaspokoi nasze potrzeby do 2040-2045 r. Całościowy koszt całego projektu kampusu wraz ze sprzętem IT i infrastrukturą do przetwarzania danych, na chwilę obecną jest szacowany na ponad 1 mld zł. To jest największa inwestycja jaką PAŻP kiedykolwiek i gdziekolwiek robił. Nigdy wcześniej taka inwestycja nie była nawet planowana – podkreśla Janiszewski.

Co z Wieżową?

Dziś siedziba PAŻP mieści się w Warszawie przy ul. Wieżowej. Widział je każdy, kto choć raz Odwiedził lotnisko Chopina. Wieża, którą widać z terminala i płyty lotniska to właśnie wieża, w której pracują kontrolerzy PAŻP. Obok znajdują się również budynki z salą operacyjną oraz biurowy. Co stanie się z tymi obiektami gdy PAŻP przeniesie się do Reguł? – Plan jest przyszłościowo taki, by w obecnych budynkach PAŻP stworzyć akademię, w której będzie się odbywać nauka zarówno dla kontrolerów ruchu lotniczego – mówi Jacek Janiszewski.

Lata realizacji

Budowa kampusu w Regułach ma wystartować w 2020 r. Finał inwestycji zaplanowano na 2024 r. Jednak nie od razu kontrolerzy będą mogli podjąć prace w nowej siedzibie. – Chcemy, aby w 2024 r. cała infrastruktura była na tyle gotowa, żebyśmy mogli zaimplementować systemy, z tego względu że jakakolwiek zmiana w systemie funkcjonalnym, czyli w systemie zarządzania ruchem lotniczym, potrzebuje długiego okresu certyfikacji. Certyfikacja samego kampusu potrwa około roku i to będzie robione wspólnie z Urzędem Lotnictwa Cywilnego. ULC to naczelna władza lotnicza, która ma prawa i kompetencje żeby później wydać zezwolenie na funkcjonowanie takiej infrastruktury. Planujemy że od stycznia 2014 r. nastąpi proces certyfikacyjny, tak abyśmy mogli w 2025 r. się przenieść i funkcjonować z centrum w Regułach. Będzie to poprzedzone tzw shadow mode, czyli będziemy pracować z dwóch lokalizacji jednocześnie: z Wieżowej i z Reguł. Najczęściej taki shadow mode trwa to od dwóch do czterech tygodni Plan jest taki by w 2025 r. rozpocząć pracę operacyjną w Regułach – zaznacza Janiszewski.

Szansa dla mieszkańców?

Władze gminy również są zadowolone z faktu, że PAŻP chce zlokalizować swoją inwestycje na terenie gminy Michałowice. Co więcej PAŻP chce włączyć się w edukację mieszkańców. – Bardzo się cieszę, że tego rodzaju centrum ma szansę powstać w Regułach . Wiem że Państwo są otwarci, by uczestniczyć w edukacji młodych mieszkańców gminy Michałowice. Rozwój matematyczny, informatyczny, fizyczny to jest na pewno dobry rozwój dla dzieci i mieszkańców gminy Michałowice. Jesteśmy tak blisko chłonnego rynku pracy jakim jest Warszawa, że zaszczepienie miłości do matematyki będzie miało wpływ na życie młodych ludzi – zaznacza Małgorzata Pachecka, wójt gminy Michałowice.



https://www.facebook.com/EPWAtwr/posts/114503413379253?__tn__=K-R


image


https://madrapolska.blogspot.com/2020/01/wielka-afera-w-polskiej-agencji-zeglugi.html

wtorek, 7 stycznia 2020

Wielka afera w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Politycy chcą oddać Niemcom kontrolę nad polskim niebem.

      O aferze w agencji nie pisze się i nie mówi. Kontrolerzy ruchu lotniczego poruszają niebo i ziemię, aby zwrócić uwagę na sytuację w PAŻP, ale media uparcie milczą.

W czym tkwi problem?

Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi o pieniądze i to bardzo duże pieniądze, na które mają ochotę nasi politycy.

        Polska Agencja Żeglugi Powietrznej jest firmą dochodową. Każdy samolot pojawiający się na naszym niebie; startujący i lądujący na polskim lotnisku jest monitorowany przez kontrolerów ruchu powietrznego i za tą usługę należy zapłacić.

Dzięki opłatom nawigacyjnym agencja może realizować kosztowne inwestycje - w tym budowę ogromnego centrum operacyjnego w Regułach pod Warszawą, które ma kosztować ok 1 mld zł. Wiemy jednak z doświadczenia, że tam gdzie są kosztowne inwestycje, tam dochodzi do wycieku pieniędzy... Tam... pojawiają się również gracze ( najczęściej z kapitałem zagranicznym) chętni do przejęcia tak zyskownej i prężnie działającej firmy. Jeśli potrafią przekonać polityków do jej sprzedaży , wtedy stajemy się świadkami dziwnych zdarzeń, podobnych do tych, które dzieją się obecnie w PAŻP.

      Za bezpieczeństwo pasażerów samolotów pojawiających się na naszym niebie odpowiadają kontrolerzy ruchu lotniczego , a trzeba podkreślić, że jest to praca stresująca, wymagająca ciągłego skupienia i nie każdy może ją wykonywać. Procedury stosowane na wieży kontroli są standardowe i dla bezpieczeństwa lotów nie powinny być zmieniane.

A jednak. Kilka miesięcy temu procedury zostały zmienione przez nowo mianowanego kierownika. Praca kontrolerów została zakłócona, godziny dyżurów zmienione , a nowy regulamin przewidywał obniżenie wynagrodzeń o 1/3.

Od tego momentu rozpoczął się chaos. Dochodziło do sytuacji - takiej jak na początku grudnia 2019 r. że na porannej zmianie zabrakło kontrolerów lotów i na pół godziny wstrzymano ruch na lotnisku Okęcie.

Przemęczeni kontrolerzy, zdenerwowani dziwnymi ruchami kierownictwa postanowili sprzeciwić się decyzjom przełożonych. Trzydziestu z nich złożyło wypowiedzenia z pracy i o dziwo, zostały one przyjęte....

Od 1 marca 2020 roku Polska Agencja Żeglugi Powietrznej nie będzie wstanie kontrolować polskiego nieba. Lotnisko Okęcie przestanie pracować. Przypomnijmy, że agencja podlega Ministerstwu Infrastruktury i zapewne minister Andrzej Adamczyk jest o zaistniałej sytuacji poinformowany...

Pamiętajmy również , że w przypadku, gdyby Polska nie dawała sobie rady z kontrolowaniem ruchu powietrznego, to zgodnie z europejskimi przepisami do przetargu na obsługę ruchu lotniczego na Okęciu może przystąpić np niemiecki DFS. Być może to tłumaczy prowokacyjne zachowanie Prezesa PAŻP .

Skąd takie przypuszczenie?

Nie tylko politycy PiS zauważyli, że na agencji można sporo zarobić.

W 2013 r, kiedy premierem był Donald Tusk Polska podpisała z Litwą umowę, na podstawie której 20% polskiego nieba miało być kontrolowane przez Litwinów. Tematu jednak nie udało się przeforsować w Sejmie. Sprawa ucichła, ale polskie niebo nadal było na sprzedaż i jeszcze za czasów gdy premierem była Ewa Kopacz w 2014 r. doprowadzono do sytuacji, że Niemcy przejęli kontrolę strefy powietrznej nad Szczecinem oraz wyspą Wolin.

Dodajmy jeszcze jedną niepokojąca informację.

W sierpniu 2019 r. Komisja Finansów zajmowała się tematem dofinansowania Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Szef ULC Piotr Samson opisał dramat jaki rozgrywa się w jego firmie,

"Zgodnie z najnowszymi przepisami UE, a szczególnie Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, jeżeli dany kraj członkowski nie jest w stanie wypełniać swojej roli, obowiązki te może przejąć Agencja oraz scedować je na inny kraj członkowski.

Mamy już pierwszy przypadek w Polsce, kiedy jedna z polskich firm poprosiła niemiecki Urząd Lotnictwa Cywilnego o przejęcie nadzoru w zakresie certyfikacji. Sytuacja jest naprawdę krytyczna. (...) Mamy już pierwszy przypadek, kiedy Niemcy przejmują nadzór nad polskim lotnictwem cywilnym. Dlatego te środki są nam niezbędne do tego, aby utrzymać bezpieczeństwo pracy powietrznej w naszym kraju oraz nie oddać nadzoru nad naszym lotnictwem Niemcom - argumentował Samson.

Wnioski jakie nasuwają się, po skompletowaniu informacji na temat Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej są jednoznaczne: obóz rządzący chce sprzedać kontrolę nad ruchem powietrznym na polskim niebie. Oznaczać to będzie utratę polskiej suwerenności .

PS.

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej ostatnio uaktywniła się w radiu i telewizji jako sponsor niektórych audycji. Może waśnie w ten sposób dochodzi do wyprowadzania z agencji pieniędzy, którymi zostaną opłacone firmy prowadzące kampanie prezydenckie. Dowodów na to nie mamy, ale doświadczenie podpowiada, że opłaty uiszczane za reklamowanie firmy w mediach państwowych mogą wpływać w dużej części do kieszeni partii.

( Zapraszamy na nowy portal społecznościowy MeWe.com gdzie możemy dyskutować bez cenzury i kontroli polityków, a nasze dane nie zostaną nikomu odsprzedane. )

Grupa dyskusyjna - Wydarzenia codzienne - https://mewe.com/join/wydarzeniacodzienne

Grupa dyskusyjna - Polityka czyli Mądra Polska https://mewe.com/join/mądrapolska

Źródło:

https://www.facebook.com/EPWAtwr/posts/114503413379253?__tn__=K-R

http://wpr24.pl/to-jest-najwieksza-inwestycja-jaka-pazp-kiedykolwiek-robil/?fbclid=IwAR1Jx9NGZzUotU_dbF9qfEQ55yN1MN7SPSm61LaSmP6xaUXxkiQwTxW-uCI

https://finanse.wp.pl/polska-straci-kontrole-nad-polskim-niebem-6114295069447809a

https://gs24.pl/niemcy-przejma-kontrole-nad-strefa-powietrzna-nad-szczecinem-i-wolinem/ar/4977836

https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/604688,ulc-finanse-lotnictwo-polska-niemcy-nadzor-przejecie.html

https://spidersweb.pl/bizblog/okecie-sparalizowane-przez-brak-kontrolerow/

https://spidersweb.pl/bizblog/kontrolerzy-ruchu-lotniczego-poszli-do-ministra/

http://bip.pansa.pl/zamowienia-publiczne/wykonanie-zmian-w-dokumentacji-projektowej-dla-projektu-pr-1-kampus/?fbclid=IwAR1h4Z75PD4Ax-HIzyWtyUcqwG1TllIklJTdlx_Jqq_p3MQ-XxCjhd6l9jc

Autor: Mądra Polska o 16:01 

image

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka