Albatros ... z lotu ptaka
Droga do Prawdy nie zawsze jest kręta.
66 obserwujących
1419 notek
1226k odsłon
3614 odsłon

ŚLAD NA NIEBIE

Ślad na Niebie
Ślad na Niebie
Wykop Skomentuj11

 

Smuga na niebie.

Czas letnich wakacji minął. Słońca w tym roku 2011 podczas m-ca lipca nie było dużo.

Sierpień był bardziej łaskawy i dla rolników i dla wypoczynku.

Wielu gospodarzy patrzyło w Niebo z modlitwą  o kilka dni słonecznych aby zebrać plony zbóż z pola.

Ciężkie to były żniwa. Co roku mieszkańcy wsi dziękują Pani Jasnogórskiej za plon pól, sadów i pasiek oraz hodowli. Tak samo było i w tym roku 4 września br. na Jasnej Górze.

Wielu jak zwykle przebywało na wakacjach z Dziećmi.

Nie wiem czy Państwo wiecie, że tylko około 30% dzieci w wieku szkolnym wyjechało w tym roku na wakacje. Bogaty kraj wg rządzących i biedne dzieci – nie ma co mówić. A gdzie Druga Zielona Irlandia panie Premierze?

http://ekai.pl/wydarzenia/temat_dnia/x45472/uroczystosci-dozynkowe-na-jasnej-gorze/

Taką mamy rzeczywistość w Rzeczypospolitej i tak naprawdę to nie ma się czym pochwalić, oprócz kilku „jaskółek”,  ale o tym to w innych notkach.

Podczas pobytu w górach z Małżonką też często spoglądałem w niebo. Mieliśmy na szczęście pogodę jak na zamówienie. Czas wypoczynku to czas nowych przemyśleń, refleksji i planów na przyszłość. Mimo ogłoszenia nowych informacji w postaci dokumentów na bazie których Komisja Państwowa Millera tworzyła „gruntowny raport”, który nic nie wyjaśnił. Stawiając wiadome tezy z prasy i dociekań pani Anodiny. Szerzej u FYM-a, który wraz z komentatorami obnaża miałkość materiału dowodowego Komisji „Millera”.

Dzisiaj usłyszałem z wypowiedzi Pana Ministra Antoniego Maciarewicza o przedłożenie materiałów dowodowych w postaci symulacji i obliczeń numerycznych kontaktu TU154M PLF101 z „Pancerną Brzozą”.

Może co poniektórzy powinni już pakować walizki, bo wyniki badań sygnowane przez Członków Komisji NASA są druzgocące.

Wracają do tematu Tragedii Smoleńskiej w dniu 10 kwietnia 2010 roku: badając niektóre aspekty przyczyn wypadku katastrofy lotniczej  i okoliczności będę się starał się przybliżyć Państwu nowe materiały dowodowe.

1. ŚLAD NA NIEBIE

Jeśli mamy bezchmurne niebo i słyszymy głos odległy przelatującego nad nami w zasięgu wzroku samolotu odrzutowego spoglądamy czasami w niebo.

Lecący na dużej wysokości 8-11 km „pasażer” często ciągnie za sobą charakterystyczną smugę . Są to ścieżki skroplonych cząsteczek pary wodnej , które powstały w wyniku przemian fazowych zderzenia gorących strug spalin i powietrza z zawartą w powietrzu parą wodną, która uległa gwałtownemu nagrzaniu, a następnie schłodzeniu.

Dym spalin w postaci aerozolu produktów spalania paliwa lotniczego kerozyny-„JET-A1” w komorze spalania silnika turboodrzutowego  ułatwia proces kondensacji pary.

Po to palono łąki w rejonie Smoleńskim w dniu 9 i 10 kwietnia oraz szczególnie 11 kwietnia 2010 roku. Tylko 8 kwietnia z powodu opadów deszczu i mżawki nie wzniecano pożarów w tym rejonie.

REFLEKSJE WAKACYJNE A SMOLEŃSK – NIEZAPOMNIMY 10.09.2011

Spoglądamy w niebo:


Zdjęcie1 Widok na Śnieżkę i obserwatorium astronomiczne z płaskowyżu Słonecznika.

Spoglądamy na Ziemię:


Zdjęcie2 Schronisko „Samotnia” nad Małym Stawem w kotle pod Śnieżką - Słonecznika.

 

 

Im bliżej mamy do „Nieba” tym więcej szczegółów możemy zobaczyć mając dobry wzrok albo lunetę.


Zdjęcie3 Smuga kondensacyjna typu Cirrus– ślad po przelocie samolotu turboodrzutowego, poniżej w budowie i rozpadzie chmura Cumulus.


Zdjęcie4 Lot z Pragi do Domu: Wrocław, Poznań, Szczecin, Warszawa czy Helsinki a może Sztokholm?

Zdjęcie4 Lot z Pragi na wysokości pasma Karkonoszy. Szczęśliwej drogi pasażerom przestworzami gościnnymi do Domu. Tak sobie myślimy. Zawierzyli Ludziom i dolecieli szczęśliwie i szybko jak tylko można do celu.

Czasami w pobliżu korytarzy „drogi powietrznej” ślady obecności samolotów w powietrzu się krzyżują. Mijanka na drodze. Nad tym czuwa Kontroler strefy.

Nad bezpieczeństwem czuwają wieże kontroli ruchu lotniczego w „Strefie”.


Zdjęcie5 Drogi obecności w powietrzu statku powietrznego – „Ślad na niebie”.

Czas rozmycia i zaniku chmury kondensacyjnej Cirrus w postaci „sznurka” zależy od wielu czynników:

  1. Stopnia nasycenia pary wodnej,
  2. Temperatury powietrza
  3. Siły wiatru
  4. Dyspersji do otoczenia obłoku skondensowanej pary wodnej Cirrus.

Chmury takie utrzymują się czasami kilka godzin, a czasami zanikają prawie natychmiast za ogonem samolotu.

2. SMOLEŃSKI ŚLAD

Między godziną 8:00 UTC i 08:15 UTC a 09:40 i 09:50 UTC  satelita NASA Programu naukowego MODIS  Terra/Aqua oprócz zarejestrowania obrazu i zaniku mgły oraz ognisk pożaru (lokalizacja) zarejestrował na drodze powietrznej Briańsk – Smoleńsk Jużnyj (Szatałowo?) przelot nie zidentyfikowanego samolotu. Czy to był TU154M? , czy raczej IŁ-76 z ładunkiem bliżej nie określonym.

Wykop Skomentuj11
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale