Albatros ... z lotu ptaka
Droga do Prawdy nie zawsze jest kręta.
74 obserwujących
1665 notek
1380k odsłon
  3740   0

ŚLAD NA NIEBIE

Ślad na Niebie
Ślad na Niebie

 

Smuga na niebie.

Czas letnich wakacji minął. Słońca w tym roku 2011 podczas m-ca lipca nie było dużo.

Sierpień był bardziej łaskawy i dla rolników i dla wypoczynku.

Wielu gospodarzy patrzyło w Niebo z modlitwą  o kilka dni słonecznych aby zebrać plony zbóż z pola.

Ciężkie to były żniwa. Co roku mieszkańcy wsi dziękują Pani Jasnogórskiej za plon pól, sadów i pasiek oraz hodowli. Tak samo było i w tym roku 4 września br. na Jasnej Górze.

Wielu jak zwykle przebywało na wakacjach z Dziećmi.

Nie wiem czy Państwo wiecie, że tylko około 30% dzieci w wieku szkolnym wyjechało w tym roku na wakacje. Bogaty kraj wg rządzących i biedne dzieci – nie ma co mówić. A gdzie Druga Zielona Irlandia panie Premierze?

http://ekai.pl/wydarzenia/temat_dnia/x45472/uroczystosci-dozynkowe-na-jasnej-gorze/

Taką mamy rzeczywistość w Rzeczypospolitej i tak naprawdę to nie ma się czym pochwalić, oprócz kilku „jaskółek”,  ale o tym to w innych notkach.

Podczas pobytu w górach z Małżonką też często spoglądałem w niebo. Mieliśmy na szczęście pogodę jak na zamówienie. Czas wypoczynku to czas nowych przemyśleń, refleksji i planów na przyszłość. Mimo ogłoszenia nowych informacji w postaci dokumentów na bazie których Komisja Państwowa Millera tworzyła „gruntowny raport”, który nic nie wyjaśnił. Stawiając wiadome tezy z prasy i dociekań pani Anodiny. Szerzej u FYM-a, który wraz z komentatorami obnaża miałkość materiału dowodowego Komisji „Millera”.

Dzisiaj usłyszałem z wypowiedzi Pana Ministra Antoniego Maciarewicza o przedłożenie materiałów dowodowych w postaci symulacji i obliczeń numerycznych kontaktu TU154M PLF101 z „Pancerną Brzozą”.

Może co poniektórzy powinni już pakować walizki, bo wyniki badań sygnowane przez Członków Komisji NASA są druzgocące.

Wracają do tematu Tragedii Smoleńskiej w dniu 10 kwietnia 2010 roku: badając niektóre aspekty przyczyn wypadku katastrofy lotniczej  i okoliczności będę się starał się przybliżyć Państwu nowe materiały dowodowe.

1. ŚLAD NA NIEBIE

Jeśli mamy bezchmurne niebo i słyszymy głos odległy przelatującego nad nami w zasięgu wzroku samolotu odrzutowego spoglądamy czasami w niebo.

Lecący na dużej wysokości 8-11 km „pasażer” często ciągnie za sobą charakterystyczną smugę . Są to ścieżki skroplonych cząsteczek pary wodnej , które powstały w wyniku przemian fazowych zderzenia gorących strug spalin i powietrza z zawartą w powietrzu parą wodną, która uległa gwałtownemu nagrzaniu, a następnie schłodzeniu.

Dym spalin w postaci aerozolu produktów spalania paliwa lotniczego kerozyny-„JET-A1” w komorze spalania silnika turboodrzutowego  ułatwia proces kondensacji pary.

Po to palono łąki w rejonie Smoleńskim w dniu 9 i 10 kwietnia oraz szczególnie 11 kwietnia 2010 roku. Tylko 8 kwietnia z powodu opadów deszczu i mżawki nie wzniecano pożarów w tym rejonie.

REFLEKSJE WAKACYJNE A SMOLEŃSK – NIEZAPOMNIMY 10.09.2011

Spoglądamy w niebo:


Zdjęcie1 Widok na Śnieżkę i obserwatorium astronomiczne z płaskowyżu Słonecznika.

Spoglądamy na Ziemię:


Zdjęcie2 Schronisko „Samotnia” nad Małym Stawem w kotle pod Śnieżką - Słonecznika.

 

 

Im bliżej mamy do „Nieba” tym więcej szczegółów możemy zobaczyć mając dobry wzrok albo lunetę.


Zdjęcie3 Smuga kondensacyjna typu Cirrus– ślad po przelocie samolotu turboodrzutowego, poniżej w budowie i rozpadzie chmura Cumulus.


Zdjęcie4 Lot z Pragi do Domu: Wrocław, Poznań, Szczecin, Warszawa czy Helsinki a może Sztokholm?

Zdjęcie4 Lot z Pragi na wysokości pasma Karkonoszy. Szczęśliwej drogi pasażerom przestworzami gościnnymi do Domu. Tak sobie myślimy. Zawierzyli Ludziom i dolecieli szczęśliwie i szybko jak tylko można do celu.

Czasami w pobliżu korytarzy „drogi powietrznej” ślady obecności samolotów w powietrzu się krzyżują. Mijanka na drodze. Nad tym czuwa Kontroler strefy.

Nad bezpieczeństwem czuwają wieże kontroli ruchu lotniczego w „Strefie”.


Zdjęcie5 Drogi obecności w powietrzu statku powietrznego – „Ślad na niebie”.

Czas rozmycia i zaniku chmury kondensacyjnej Cirrus w postaci „sznurka” zależy od wielu czynników:

  1. Stopnia nasycenia pary wodnej,
  2. Temperatury powietrza
  3. Siły wiatru
  4. Dyspersji do otoczenia obłoku skondensowanej pary wodnej Cirrus.

Chmury takie utrzymują się czasami kilka godzin, a czasami zanikają prawie natychmiast za ogonem samolotu.

2. SMOLEŃSKI ŚLAD

Między godziną 8:00 UTC i 08:15 UTC a 09:40 i 09:50 UTC  satelita NASA Programu naukowego MODIS  Terra/Aqua oprócz zarejestrowania obrazu i zaniku mgły oraz ognisk pożaru (lokalizacja) zarejestrował na drodze powietrznej Briańsk – Smoleńsk Jużnyj (Szatałowo?) przelot nie zidentyfikowanego samolotu. Czy to był TU154M? , czy raczej IŁ-76 z ładunkiem bliżej nie określonym.

Lubię to! Skomentuj11 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale