Amstern Amstern
1416
BLOG

1. września 2019, daleko od Polski

Amstern Amstern Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 30

Kupilem w sobote jak zwykle lokalna gazete. Aachener Zeitungsverlag wydaje lokalne gazete na terenie polowy diecezji Aachen, czyli dla okolo miliona mieszkancow. Czesc glowna gazety jest identyczna dla wszystkich powiatow, czesci lokalne tworzy sie w powiatach.

Zaciekawilo mnie, co tam bedzie o rocznicy wybuchu II wojny swiatowej. Szukam. Na stronie glownej o wyborach w Brandenburgii i Saksonii, pada nazwisko Steinmeier. W dalszych czesciach tez nic. Tylko w mojej lokalnej czesci znalazlem krótka notke 5 cm na 10 cm o tablicy pamiatkowej dla bohatera.

W wiosce Winden w piatek o 11:30 zostanie odslonieta pamiatkowa tablica ku czci Urbana Thelena, ktory w 1941 roku w Gnieznie uratowal przez zniszczeniem relikwie sw. Wojciecha. Goscie mile widziani. Kropka.

Wrzucam imie i nazwisko na gugla i znajduje wszystko. I takze dzielnych fundatorow - jak juz kiedys pisalem, w tym miejscu dwoch Polakow kupilo za 1 euro wielka firme armatur lazienkowych. Pani Beata Chłosta, prowadzaca te firme, stoi niewatpliwie za ta tablica. Tu pare szczegolow sprzed roku:

https://www.aachener-zeitung.de/lokales/dueren/wehrmachtssoldat-aus-winden-rettet-wertvolle-reliquie_aid-35047319

dla nieszprechajacych:

http://www.archidiecezja.pl/aktualnosci/archiwum/2015/styczen/dobrze_pamietac_.html

Udam sie w piatek na te uroczystosc.
I jest mi bardzo przykro, ze moja Germania Lich-Steinstraß wykopala Winden z okregowki.

W telewizji w dzienniku bylo oczywiscie o Steinmeierze, ale tez dopiero po wyborach w dwóch landach.

Co robia cywile dnia 1. wrzesnia? Relaksuja sie na jeziorze i modla sie "oby nigdy wiecej":

image
A potem na mecz:

image
Zawsze w czasie meczu stoje z aparatem po niewlasciwej stronie, gdziekolwiek bym nie stanal. Z przodu mialbym mistrzowskie zdjecie pilkarskie.

Jesien nadchodzi, koty wracaja do domów:


(648) 1563651


Amstern
O mnie Amstern

Czlowiek Bardzo Dobrej Woli Prezes Klubu Sympatyków Bab Kameralnych O mnie: "Zamiast wyciągnięcia wniosków, nasz nieoceniony Amstern kilkakrotnie mnie opluł, a następnie zaczął żądać przesłania mu obiecanego statutu."  Michal Tyrpa 20.12.07 9:44 "Z Amsternem trafil pan w sedno.Jest to zadeklarowany Niemiec... Byc moze ze jest on Zydem z gatunku wypedzonego ziomala pana Hupki..." Miroslaw Kraszewski 21.12.07 00:50 "Absztyfikanta nie znam, ale Amsterm daje pewną rekojmię, że Tyrpa niekoniecznie w tym niby trollowym sporze musi mieć rację." Galopujący Major 22.12.07 12:31 Polecaja mnie (gratuluje dobrego gustu!): Zdzislaw Sztorm Voit Dorcia Blee Obserwator z daleka Cichutki Brat_Olin Marmotte Stach Docent Stopczyk Maddogowo -Rysiek- Polecali mnie: Sosenka Witek Ci, u ktorych mam szlaban, TEZ swiadcza o mnie: Michal St. de Zieleskiewicz Michal Tyrpa Ellenai Miroslaw Kraszewski Vantomas-Galicja 1 Fotomontage Gw1990 Toyah Katarzyna Lukasz Warzecha Spitfire Antypolonizm nigdy więcej Koteusz ZeZeM Essencjusz Elig Slowik Krzysztof J. Kotowski Joanna Mieszko-Wiórkiewicz Anna Czarnowidz J.P.50 Marcinkk 1.1 Mialem szlaban u: Maryla U mnie szlaban maja:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura