andrzej111 andrzej111
687
BLOG

Rewelacyjny film można obejrzeć tylko do jutra. Perełka

andrzej111 andrzej111 Film Obserwuj temat Obserwuj notkę 15

Wszystkim, którzy interesują się polityką i historią z czystym sumieniem polecam film dokumentalny "Niepodległość" w reżyserii Krzysztofa Talczewskiego.  Całość oparta na oryginalnych, ale co ciekawe, kolorowanych materiałach. Nie mam tu żadnego osobistego interesu, ale jestem pod tak silnym wrażeniem, bo właśnie zakończyłem oglądanie i chcę się podzielić tą ucztą duchową z innymi. Dziwne, że nie jest on w ogóle reklamowany, a ja sam trafiłem na niego trochę przypadkiem.

Producentem są:  Filmoteka Narodowa - Instytut Audiowizualny, Polsat, MWM Media. Film obejmuje okres od końca I Wojny Światowej, poprzez początki kształtowania państwa polskiego, ukazuje genezę powstawania granic i konflikty z państwami ościennymi, tworzenie naszej państwowości, organizację urzędów i świata polityki polskiej, oraz zabiegi dyplomatyczne, aby ten kruchy twór mógł przetrwać. Wielki wkład Józefa Piłsudskiego i pozostałych ojców naszej państwowości. Historia kończy się jeszcze za życia Piłsudskiego. Wspaniała narracja, oraz  kroniki w większości widziane po raz pierwszy będą wspaniałą ucztą niezależnie od poglądów politycznych i pozwolą lepiej zrozumieć ten dość tajemniczy dla większości okres.

Podobno pod tym linkiem bezpłatnie można film obejrzeć do jutra t.j. 14.11 do godz. 22. https://ninateka.pl/film/niepodleglosc-krzysztof-talczewski

Jedna z opinii:

Bobrzy dywersant ???????? @bobrzydywersant
"Niepodległość". Absolutnie rewelacyjny, klimatyczny i wyciskający łzy film dokumentalny z koloryzowanymi zdjęciami sprzed 100 lat, już dostępny w sieci za darmo: https://ninateka.pl/film/niepodleglosc-krzysztof-talczewski …

andrzej111
O mnie andrzej111

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura