PODZIEMNY LAS, Zdjęcie Zhongguo
PODZIEMNY LAS, Zdjęcie Zhongguo
zhongguo zhongguo
754
BLOG

PODZIEMNY LAS W LUSTRZANYM JEZIORZE

zhongguo zhongguo Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 7

  

 Intrygujący tytuł tej notki opiewa dwa bajecznie piękne miejsca.

 

  Wkrótce opuszczę gościnną Mandżurię. Urzekli mnie jej mieszkańcy..., tutejsze lasy, pola, wody i czyste niebo bez chmur mnie zauroczyło. Może jeszcze kiedyś tu powrócę, na stare lata jak to się przywykło mawiać.

 

  Dzisiaj opiszę dwa miejsca godne uwagi:

 

  PODZIEMNY LAS 

* swą powagą i majestatem może zauroczyć, emanuje z tego miejsca rodzaj strachu i ciemności. Nazwa nie ma nic wspólnego ani z piekłem, ani z podziemnym światem. W rzeczywistości las wyrósł w kraterach dziesiątek  wulkanów powstałych 10 000 lat temu. Potrzeba około godziny na tę mroczną przechadzkę wśród bujnej leśnej roślinności, pomiędzy   sosnami, świerkami i modrzewiami aby zwiedzić najważniejsze miejsca wyprawy, które najlepiej opisują zdjęcia przeze mnie wykonane i załączony filmik. (ściągnięty wiadomo skąd)

 

 

 

 Drugą dzisiejszą atrakcją jest:

*        LUSTRZANE JEZIORO położone 50 km od podziemnego lasu. Dojechać można autobusem, najlepiej wybrać się po sezonie, gdyż miejsce jak już przystało w Chinach jest masowo oblegane latem.


image lustrzane jezioro ze szczytem kaskady

 

       W przejrzystych wodach jeziora odbijają się zalesione brzegi i małe wysepki. O powierzchni 90 km2, długości 45 km jezioro przyszło na świat 5 000 lat temu w zakolu rzeki Mu dan (peonia) i lawy powstałej na skutek 5 wybuchów wulkanów. Oprócz przejażdzki stateczkiem po jeziorze i długiej wycieczki wokół jeziora, dodatkową atrakcją jest kaskada Diao Shui Lou o 20m wysokości i 40m szerokości znajdująca się w jego pobliżu.

 

Śmiałek przedstawia swe show przechadzając się po wierzchołku  kaskady:

 

 

   Wystarczył nam jeden dzień aby zwiedzić te dwa urocze miejsca odległe od najbliższego dużego miasta Mu Dan Jiang raptem o 100 km. W powrotnej drodze zaczął padać deszcz. Od dwóch dni pada z przerwami. Czyż nie jest to sygnał, że Mandżuria opłakuje nas?

                                         image



Zdjęcia:  image


część XVI


 

zhongguo
O mnie zhongguo

CHINY - to moja pasja i powołanie. KRAJ, w którym jest najwięcej ludzi do polubienia. JĘZYK, HISTORIA, KULTURA, TRADYCJA ... wszystko mnie interesuje. Wśród moich podróży po Chinach losy wiodą mnie tam gdzie jest zawsze coś do odkrycia </&lt NAGRODA ''za systematyczną prezentację kultury chińskiej i budowanie mostów pomiędzy narodem chińskim i polskim'' (2012 rok)"

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości