Witold Janowicz Witold Janowicz
764
BLOG

List otwarty do prof. Stępnia

Witold Janowicz Witold Janowicz Polityka Obserwuj notkę 2

Szanowny Panie Profesorze.

Jestem poważnie zaniepokojony Pana wypowiedzią w Wiadomościach TVP w dniu dzisiejszym.  Wypowiadał się  Pan mianowicie na temat sposobów przesuchań w czasach poststalinowskich twierdząc, iż w czasie stanu wojennego nie było nocnych przesłuchań.

Otóż szanowny Panie, gdyby to mówił niedouczony ignorant o nikłej wiedzy historycznej lub młodzieniec nie mający pojęcia co mówi taki jak sędzia Igor Tuleya wówczas nie miałbym podstaw ku temu, aby reagować na taką ignorancję, ale mówi to człowiek, który tworzył struktury Solidarności oraz był pokrzywdzony przez reżim. Profesor prawa. Członek Trybunału Konstytucyjnego. Może w istocie jednak internowanie dla wielu opozycjonistów "koncesjonowanych" było swego rodzaju azylem jak się powszechnie mniema.


Otóż szanowny Panie profesorze oświadczam Panu, że dokładnie 18 grudnia 1981 roku zostałem zatrzymany i aresztowany przez SB i milicję w Gliwicach. Od 2 w nocy do 6 nad ranem byłem przesłuchiwany. W czasie
przesłuchania byłem torturowany. Bity pałkami, pięściami, sadzany na odwróconym taborecie, bity po piętach i pędzony przez ścieżkę zdrowia. Potem zostałem skazany na więzienie usunięty karnie ze szkoły średniej potem zatrzymywany prewencyjnie wielokrotnie taki sam los spotkał mojego kolegę. Oprawcy z SB zostali później skazani przez Sąd Wojskowy w Katowicach na więzienia w zawieszeniu.

Panie profesorze, Pana brak wiedzy historycznej jest co najmniej niepokojący.  
Proszę zatem o sprostowanie Pana publicznej wypowiedzi zakłamującej fakty prowadzenia w stanie wojennym nocnych przesłuchań z wymuszaniem zeznań torturami przez SB oraz Milicję.

Witold Janowicz
Były więzień polityczny członek Związku Więźniów Politycznych
Okresu Stanu Wojennego
 

Wilk wilkowi Polakiem

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka