Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
757
BLOG

Jesteś tylko diabłem

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 17

Wystąpił u mnie (był, bo właśnie przeminął) egzystencjalny kryzys. Widać to na obrazku - mina kocia nietęga. Wszystko przez Tichego. W komentarzu pod ostatnią notką, 28.07.2017 10:44 napisał:


"Moja rada jest taka: przyjmij istnienie nieskończonego ciągu niezależnych zm. losowych o zadanych"


Ja na to odpowiedziałem: "Nie!" No i zabrałem się do nauki. Wróciłem do przedszkola. Jednak nawet poziom przedszkola okazał się dla mnie za wysoki. Wróciłem więc do pewnika wyboru, zacząłem czytać o starciach wśród filozofo-matematyków co do wyboru systemu aksjomatów. Gdy mi się to już naprzykrzyło, zabrałem się za teorię mnogości i teorię miary. Przez cały czas szukając odpowiedniego, pasującego mi podręcznika. Tutaj byłem bardzo wybredny. Tichy mi nic nie potrafił doradzić, podręczników są setki, jeśli nie tysiące. Nie poddawałem się jednak i w końcu znalazłem.


image

Potrzebne mi było Probability Theory, jednak opiera się po części na teorii miary. U Heinza Bauera, w  Probability Theory, w rozdziale "Infinite products of probability spaces", znalazłem w końcu odpowiedni fragment:


image


Nie muszę zatem niczego przyjmować na wiarę. Jest dowód. Przy okazji okazało się, że nie taki diabeł straszny jak go malują. gdy się chce skonstruować iloczyn dowolnej rodziny przestrzeni probabilistycznych, wtedy faktycznie, na drodze stoi pewnik wyboru i straszy. W samej rzeczy niepustość takiego dowolnego iloczynu jest wręcz równoważna pewnikowi wyboru. Jednak jest to kara za "dowolność". W praktyce nigdy nie potrzebny mi iloczyn dowolnej rodziny. Potrzebny mi iloczyn konkretnej. Na przykład, gdy mamy kosntruować Poissona, iloczyn nieskończenie wielu  kopii jeden i tej samej. Wtedy żaden pewnik wyboru nie jest potrzebny. Tichy niepotrzebnie mnie straszył!


Na dobranockę czytam aktualnie Joe Alexa "Jesteś tylko diabłem"

image


I faktycznie. Diabeł, diabeł, i po diable. Mogę iść dalej.

Diabeł pojawił się dziś zresztą u mnie na blogu. Przy wejściu na moją stronę pojawiał się komunikat ostrzegajacy przed niebezpieczeństwem. Na innych blogach tego nie było. Napisałem do Adminów pytanie czemu mam zawdzięczać to wyróżnienie? Po minutach komunikat zdaje się zniknął. Widać coś ktoś grzebał przy moim blogu. Dlaczego? Po co? Joe Alex zapewne by to wiedział.


Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie