Eine Eine
1153
BLOG

Spotkanie z nieuchwytnym cieniem

Eine Eine Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 106


Zawitał do mnie nieznany blogger, o nicku " adam1",wiec ja się zrewanżowałem i odwiedziłem jego  blog (zwykle tak czynię,by ustalić kto "zacz"..( 

adam1 jest do tej pory autorem jednej notki pod interesujacym tytułem : "Ile ważą fale de Brogliea?"

 Niezwykła jest data jej powieszenia - 4 lutego 2017, 23:13 , 72 odsłony,komentarzy-brak.Trzy lata na  salonie24 w   charakterze nieuchwytnego cienia.

Notka jest bardzo zwięzła, lecz ciekawa, bo złożona z pytań.Przytaczam kilka,  z   moimi odpowiedziami (prawdopodobnie błędnymi- zdaniem  tichego).

1. "Czy te trzy rodzaje fal mają wspólną naturę."

E:

To zależy od tego co pan rozume przez slowo: "natura".Każda fala jest przemieszczeniem się ruchu drgającego,czyli : ruch ruchu.Pytanie tylko : co drga w ruchu falowym?

W falach de Broglie'a-drga prawdopodobieństwo

W falah mechanicznych -drgają czasteczki substancji ,w której biegna te fale.

W falach elektromagnetycznych - drgają wektory natężeń pola elektrycznego i magnetycznego.

W falach grawitacyjnych - drga czasoprzestrzeń.

2."Każdy odpowie,fale nie mają masy.Czy na pewno."

Fale "psi" czyli de Brogliea nie mają ani masy,ani energii , ani nie są falami fizycznymi.Pozostałe fale mają energię,pęd,wywierają ciśnienie,nie mają ciężaru ani budowy fermionowej substancji.

Uwaga.

Powyższe odpowiedzi dotyczą zjawisk falowych makroskopowych,fale w skali mikro (kwantowe),mają inną fizykę.

Eine
O mnie Eine

No modern scientist comes close to Einstein's moral as well as scientific stature (John Horgan)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie