ojciec & dyrektor ojciec & dyrektor
1924
BLOG

Ukraina blokuje kolejowy Jedwabny Szlak do Polski

ojciec & dyrektor ojciec & dyrektor Transport Obserwuj temat Obserwuj notkę 28

Żadne główne medium nie raczyło zauważyć, że od ponad tygodnia Ukraina blokuje chińskie pociągi jeżdżące do Polski w ramach Jedwabnego Szlaku.Wczoraj, tj. w niedzielę, Rzeczpospolita umieściła taką informację w dziale logistyka. Jak patrzę na dzisiejszą główną stronę Ekonomii to tego też nie ma.

Mimo tej jawnie antypolskiej akcji prezydent Duda poleciał dziś na Ukrainę, co samo w sobie jest skandalem, i nie mogę znaleźć informacji, by ten temat był poruszany.

W związku z niestabilną sytuacją na Białorusi północna nitka JS2 ma opóźnienia do 3 tygodni. A teraz południowa została zablokowana tydzień temu przez Ukrainę. Z tej trasy korzysta przede wszystkim PKP LHS, która na początku roku uruchomiła operatorski pociąg z Chin. LHS podkreśla, że jest to pierwsze na Nowym Jedwabnym Szlaku połączenie stworzone przez polski podmiot.

Jak informuje Rzeczpospolita, Ukraina całkowicie zablokowała tranzyt domagając się od Polski więcej zezwoleń dla samochodów ciężarowych. W 2021 roku Polska przekazała Ukrainie 160 tys. zezwoleń i tyle samo otrzymała. W tym roku Ministerstwo Infrastruktury przekazało dodatkowo tysiąc zezwoleń na przewóz tlenu dla potrzeb medycznych. Ukraińcy domagają się na przyszły rok 200 tys.

Polska wskazuje, że nie może być mowy o blokowaniu wymiany handlowej, skoro polscy przewoźnicy wykorzystują zaledwie połowę zezwoleń. – Instytucja zezwoleń ma na celu zrównanie dostępu do rynku przewoźnikom po obu stronach granicy. Ponadto brak troski o modernizację i reorganizację pracy służb na granicy i budowę nowych przejść granicznych, przy obecnym wzroście wymiany handlowej doprowadzi wkrótce do wielkich zatorów na granicy – zauważa prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Jan Buczek. Przejścia graniczne na Ukrainę już teraz słyną z długiego czasu odprawy i kolejek - napisano w gazecie.

Rzeczpospolita cytuje również wiceministra Webera o tym, że ustalono memorandum dotyczące dobowej liczby pojazdów mających przekraczać cztery drogowe przejścia graniczne – Dorohusk, Korczowa, Medyka, Hrebenne. Niestety, nie osiągamy nawet 80 proc. zakładanej liczby. W Korczowej od 2016 roku po polskiej stronie jest pusty terminal do odprawy ciężkich pojazdów. Czeka na otwarcie takiego samego terminalu po stronie ukraińskiej.

Edit:

Na blokadzie szlaków do Polski (przez Białoruś i Ukrainę) zyskuje odnoga z Rosji, przez Bałtyk do Niemiec oraz przez Węgry.

Tu więcej: https://kresy.pl/wydarzenia/nowy-jedwabny-szlak-omija-polske-przez-kaliningrad-niedlugo-przez-wegry/

poprzednia notka
 <--->
następna notka
Hipokryzja level PiS

Kroniki zdrady


Gdzieś w drodze z Polski i do Polski.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka