11 obserwujących
33 notki
86k odsłon
  1195   0

Mirosławiec w cieniu Smoleńska cz.3

Rys.1 W Smoleńsku zdaniem Komisji Laska Millera nie było wybuchów bo podłoga pozostała płaska. W CASIe podłoga wybrzuszyła się znacząco ale zdaniem Komisji też nie było wybuchów
Rys.1 W Smoleńsku zdaniem Komisji Laska Millera nie było wybuchów bo podłoga pozostała płaska. W CASIe podłoga wybrzuszyła się znacząco ale zdaniem Komisji też nie było wybuchów

Prof. Jerzy Maryniak kontra KBWLLP
Prof. Jerzy Maryniak zdecydowanie nie zgadzał się z absurdalnym wnioskiem KBWLLP o winie pilotów ,którzy mieli przestać pilotować samolot bo wypatrywali świateł lotniska przez okno. Prof. Maryniak:” Załoga działała prawidłowo. Usiłowała robić to, co każda dobrze wyszkolona załoga robić powinna.”  Profesor był jednym z biegłych powołanych przez prokuraturę w tej sprawie. Jako jedyny napisał Votum separatum sugerując ,że przyczyną mogło być np. oblodzenie ale prokuratura nie wzięła jego zdania pod uwagę Prof. Jerzy Maryniak, specjalista z Instytutu Techniki Lotniczej Politechniki Warszawskiej zasłynął w śledztwach z lat osiemdziesiątych nad wypadkami IŁ 62 Kopernik i IŁ62M Kościuszko   To człowiek legenda W czasach PRL nie zgadzał się ( skutecznie ) z radzieckimi ekspertami. Teraz nie zgadzał się z ekspertami PKBWLLP w sprawie CASY. Pewne nie zgodziłby się w sprawie Smoleńska ale zmarł przedwcześnie w 2011 roku. Media w zasadzie przemilczały jego Votum Separatum w sprawie CASY. Nic dziwnego gdyby było inaczej dr Lasek i jego wojskowi kompani zostaliby niechybnie rozjechani przez argumenty i legendę  profesora Maryniaka.


Jeszcze o prawym skrzydle.

imageRys.2 Centropłat z prawym skrzydłem leży z lewej strony szczątków kadłuba co przeczy teorii o rozpadzie po uderzeniu w ziemię . Samolot musiał rozpaść się już w powietrzu.



W raporciehttps://pl.wikisource.org/wiki/Protok%C3%B3%C5%82_badania_katastrofy_lotniczej_pod_Miros%C5%82awcem_-_23_stycznia_2008     podano następujący scenariusz ( sekwencje ) przyziemienia Casy :


Opis miejsca upadku i uszkodzeń statku powietrznego  Zderzenie samolotu z ziemią nastąpiło w terenie zalesionym w odległości około 1300 m od progu drogi startowej i około 320 m w lewo od jej osi. Tuż przed zderzeniem samolot przemieszczał się z ześlizgiem na lewe skrzydło po torze nachylonym do ziemi pod kątem około 25°, z kursem 220° (84° odchylenia w lewo w stosunku do osi drogi startowej), z prędkością postępową względem ziemi 148 kt (272 km/h). Wyliczona prędkość pionowego opadania wynosiła około 35 m/s. Zderzenie z ziemią nastąpiło z przechyleniem -76° i pochyleniem -21°. Końcówka lewego skrzydła o długości około 4,6 m odłamała się i przemieściła na odległość 58 m do przodu i w prawo od punktu pierwszego zetknięcia z ziemią. Po przemieszczeniu o 16 m nastąpiło zderzenie pozostałej części lewego skrzydła z nasypem kolejowym. Tuż za torami nastąpiło zderzenie z ziemią lewego zespołu napędowego oraz kabiny załogi, dalsze przemieszczanie samolotu i całkowite niszczenie lewego skrzydła, lewej strony kadłuba oraz wyłamanie lewego podwozia. Lewy silnik wraz z węzłami mocowania wyrwał się z gondoli i przemieścił około 20 m do przodu od miejsca uderzenia łopatami śmigła o ziemię. Centropłat wraz z prawym skrzydłem i prawym silnikiem został wyrwany z konstrukcji samolotu i przeleciał ponad przesuwającym się po ziemi kadłubem, zderzając się z drzewami. W rezultacie prawe skrzydło i centropłat spadły górnymi powierzchniami na ziemię z lewej strony miejsca, w którym zatrzymał się kadłub. Reduktor z piastą śmigła oddzielił się od prawego silnika i spadł za centropłatem, natomiast silnik upadł około 18 m dalej. Pozostała część kadłuba samolotu zderzyła się z drzewami i zatrzymała w odległości około 34 m od torów kolejowych. Tylna część kadłuba z usterzeniem i rampą załadowczą została w czasie zderzenia się samolotu z drzewami nadłamana w płaszczyźnie węzłów mocowania rampy. Następnie oddzieliła się, skręciła w lewą stronę i zatrzymała pod kątem prostym do głównej części kadłuba. W czasie zderzenia zostało ściętych lub powalonych siedem drzew o średnicy 20-30 cm.”


Nie bardzo wiadomo  jak centropłat miał zderzyć się z drzewami skoro na zdjęciach widać ,że ominął cudownie pierwszą linie drzew i leży za nimi. Według raportu centropłat z prawym skrzydłem ma leżeć z lewej strony miejsca w którym zatrzymał się kadłub . Jak widać na zdjęciu rys.2 coś leży przed skrzydłem ale w ogóle nie przypomina to kadłuba a jedynie  jakieś fragmenty blach.  Opis przebiegu przyziemienia i rozkładu szczątków jest  krótki.  Dowiadujemy się jedynie ,że centropłat został wyrwany z konstrukcji samolotu ale nie wiadomo dlaczego..  Komisja uzupełniła raport animacją filmową pokazaną między innymi na konferencji prasowej w kwietniu 2008 roku w obecności ministra Klicha. https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/blad-zalogi-bezposrednia-przyczyna-katastrofy-casy,53923.html Ta animacja również nie wyjaśnia powodów wyrwania centropłata i prawego skrzydła z kadłuba .To co pokazuje animacja  jest całkowicie nie fizyczne i niezrozumiałe.. Na filmie widzimy jakiś wybuch ( czego?) w przedniej części kadłuba? ( Rys.3)  Nie jest to wybuch paliwa w skrzydle, bo skrzydło nie jest rozrywane a jedynie wyrwane z kadłuba i przelatuje przez ogień towarzyszący wybuchowi. Taki wybuch w kadłubie mógłby oczywiście oderwać skrzydło z samolotu spoczywającego już na ziemi ale powinno ono odlecieć na prawo ,a nie w lewo jak na filmie . Na filmie samolot po utracie końcówki lewego skrzydła przyziemia przechylony na lewa stronę potem nieznacznie się prostuje i następuje wybuch w kadłubie przemilczany w raporcie gdzie mówi się jedynie o wybuchu pożaru.

Lubię to! Skomentuj37 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka