W 2017 roku Dzień Darmowej Dostawy przypada 5 grudnia. Fot. Shutterstock
W 2017 roku Dzień Darmowej Dostawy przypada 5 grudnia. Fot. Shutterstock
Tomasz Wójcik Tomasz Wójcik
492
BLOG

Jak działa Dzień Darmowej Dostawy?

Tomasz Wójcik Tomasz Wójcik Handel Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Zanim w Polsce zdobyły większą popularność Black Friday i Cyber Monday, polskie sklepy internetowe promowały głównie Dzień Darmowej Dostawy. Jeśli dobrze zaplanujemy wtedy zakupy, może być to wyśmienita okazja chociażby do kupienia świątecznych prezentów z wyprzedzeniem. 

5 grudnia 2017 roku po raz ósmy polskie sklepy internetowe wezmą udział w Dniu Darmowej Dostawy. To świetna okazja dla klientów, dla których zakupy w Internecie to codzienność. Z roku na rok sklepy notują większe zainteresowanie całą akcją, a klienci mają w czym wybierać – biorą w niej udział setki internetowych sklepów. Wydaje się, że Dzień Darmowej Dostawy wpisał się na stałe w kalendarze miłośników przedświątecznych promocji.

Dzień Darmowej Dostawy

W sklepach internetowych, które biorą udział w akcji, bezpłatna przesyłka będzie obowiązywała na zakupy dokonane w Dniu Darmowej Dostawy, bez względu na metodę płatności czy wybrany sposób dostarczenia zamówienia. W regulaminie akcji jest też punkt, że sklep ma prawo ustalić minimalną wartość zamówień na 20 zł brutto. Warto też pamiętać, że sklepy nie naliczą opłat za przesyłkę wyłącznie do zamówień z dostawą na terytorium Polski.

Warto uwzględnić Dzień darmowej Dostawy w swoim kalendarzu, ponieważ jest on bardzo blisko takich dni jak Black Friday oraz Cyber Monday. Historycznie on również jest kalką amerykańskiego pierwowzoru, który został zapoczątkowany w 2008 roku. Chodzi o Free Shipping Day.

Planując wcześniej zakupy z uwzględnieniem wszystkich trzech dni, można zrobić całe świąteczne zakupy z końcem listopada i na początku grudnia, czekając później tylko na dostawę wszystkich przesyłek. 

Zobacz też: Black Friday i Cyber Monday – przewodnik po promocjach

Bezpieczniej, bo w Polsce

Dzień Darmowej Dostawy obowiązuje dla wysyłek na terenie Polski i do promocji dołączają sklepy internetowe. W kontekście m.in. zwyczajów zakupowych Polaków na tle innych krajów Europy, opisywanych w badaniu Masterindex, to bardzo istotne. Według badań, w Internecie na co dzień kupuje 9% badanych Polaków i jest to najwyższy odsetek w Europie (Zobacz: Polski rynek e-commerce rośnie najszybciej w Europie).

Jednak preferujemy rodzime sklepy internetowe, a dopiero przekonujemy się do zakupów w zagranicznych e-sklepach. Kupujący zapytani o to, dlaczego nie kupują online za granicą, odpowiadali, że rodzime e-sklepy spełniają ich potrzeby (41%), kupowanie w zagranicznych e-sklepach nie przyszło im do głowy (27%), ma obawy związane ze zwrotem towaru (24%) lub istotnym problemem jest bariera językowa (20%).

Zobacz też: Zakupy w zagranicznych e-sklepach

Zaplanuj świąteczne zakupy

Na stronie internetowej akcji Dnia Darmowej Dostawy znajdziemy sklepy, które z dużym wyprzedzeniem informują, że będą brały w niej udział. Dzięki temu klienci mogą dużo wcześniej zacząć planowanie zakupów. Możliwość zamówienia gwiazdkowych zakupów z pominięciem kosztów dostawy z roku na rok przyciąga coraz więcej konsumentów. W 2015 roku stronę główną organizatora akcji odwiedziło ponad 100 tys. osób, a najpopularniejsze sklepy biorące udział w akcji zaliczyły kilkusetprocentowy wzrost liczby składanych zamówień. 

Darmowa dostawa to bardzo skuteczny sposób na przyciągnięcie klientów, którzy są wrażliwi nie tylko na ceny samych produktów, ale również na opłaty manipulacyjne oraz właśnie koszt dostawy. Biorąc pod uwagę rosnące wskaźniki konsumpcji, można śmiało założyć, że w 2017 roku zostaną wyśrubowane kolejne rekordy zakupowe. Dodatkowym atutem może być wprowadzana coraz częściej możliwość płacenia kartą przy odbiorze towaru. Taką możliwość udostępnił już InPost, DPD oraz Poczta Polska (Zobacz: Przed świętami kurier Poczty Polskiej przyjedzie z terminalem płatniczym). 


© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.



Blog o charakterze edukacyjnym, poświęcony różnym formom płatności. Partnerem bloga jest firma Mastercard.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka