coryllus coryllus
2955
BLOG

Motto na całe życie...

coryllus coryllus Kultura Obserwuj notkę 29

Jak wiecie nie cierpię nędzy, szczególnie tej demonstrowanej nachalnie w nadziei na łatwy zysk. Wszelkie opowieści o życiu wewnętrznym, które ma przewagę nad tym drugim, ostentacyjnym i jawnym irytują mnie w stopniu najwyższym. Ich autorów podejrzewam zawsze o głęboką nieszczerość, w najlepszym wypadku, a o chęć podprowadzenia pięciu złotych w najgorszym. Drażni mnie nieumiejętność dostosowania się do nadzwyczajnych i wyzywających okoliczności i programowa niestosowność, podejmowana przez różnych spryciarzy, którzy mnąc w rękach kaszkiet chcą tylko pokazać jacy są biedni, wrażliwi i jak bardzo potrzebują zrozumienia. Idą święta, ważne święta, a ja mam jak widzicie nastrój raczej bojowy. Dużo pracy przed nami w nadchodzącym roku, pewnie przez to właśnie tak się czuję. Nie wiem jak to się stało, ale znalazłem wczoraj fragment tekstu, który mógłby stać się mottem dla wielu z nas na całe życie. Umieszczam go tu, z nadzieją, że odgadniecie kto jest autorem tej wypowiedzi. Nie jest to prosta zagadka, ale jak mawiał jeden z moich nauczycieli „inteligentny uczeń się zorientuje”. Oto te słowa:

 

Niechaj każdy postępuje według własnego zdania. Co do mnie oświadczam, iż wydało mi się słuszne, aby wszystko co tylko jest najcenniejszego, służyło celebrowaniu Eucharystii Świętej. Skoro zgodnie ze słowem bożym i z nakazem Proroka do złotych kielichów, złotych flaszeczek i małych moździerzy ze złota zbierano krew kozłów, cieląt i czerwonej jałowicy, o ileż bardziej przystoi używać naczyń ze złota, szlachetnych kamieni i wszystkiego, co uchodzi za cenne wśród stworzenia, kiedy mamy w nie przyjąć krew Jezusa Chrystusa. Ci co nas krytykują, twierdzą, iż do składania ofiary wystarczy świętość duszy, czystość myśli i wierność intencji, i zgadzamy się, że w istocie to właśnie liczy się przede wszystkim. Stwierdzamy jednak również, iż zewnętrzne ozdoby naczyń świętych także należą do posługi, a już w szczególności do posługi w Ofierze Świętej, którą należy sprawować w całej czystości wewnętrznej i całej szlachetności zewnętrznej”.

 

Trafiłem na ten tekst przypadkiem, choć powinienem go znać od dawna, ale jak pamiętacie byłem marnym i nieodpowiedzialnym studentem, który opuszczał zajęcia i przysypiał na wykładach. No, ale może to i lepiej, bo dziś słowa te z pewnością nie zabrzmiałyby dla mnie tak świeżo i aktualnie.

Zostawiam Was z tym, bo muszę się zaangażować w przygotowania świąteczne. Jutro coś oczywiście napiszę, ale w pierwszy dzień świąt zrobimy raczej przerwę.

 

Zapraszam na stronę www.coryllus.pl i do sklepu FOTO MAG przy stacji metra Stokłosy. Nie prowadzimy już wysyłki, książki i tak nie zdążą dotrzeć do adresatów przed wigilią. Dziś jednak i jutro będą dostępne w FOTO MAG-u właśnie. Jeśli ktoś ma ochotę je kupić powinien się tam udać.

 

 

coryllus
O mnie coryllus

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura