44 Czterdzieści i Cztery 44 Czterdzieści i Cztery
81
BLOG

Zieliński: A jednak się kręci

44 Czterdzieści i Cztery 44 Czterdzieści i Cztery Polityka Obserwuj notkę 1

Wracając, minąłem kobietę (z wyglądu typ dwudziestoparoletniej żulicy), która w towarzystwie koleżanki pchała z wyraźnym trudem wózek z dzieckiem. Trud wynikał z faktu, że zmuszona była iść po grząskim trawniku, bo chodnik ludzką masą  “płynął” w przeciwnym kierunku. Szła i klęła: “pojebane kurwy, kurwa, oglądać prezydenta, kurwa mać, sobie przyszli…” – tyle usłyszałem, gdy mnie mijała. Od razu przypomniała mi się inna scena. Nie pamiętam, w którym to było roku, ale wtedy pierwszy raz w Polsce występowała Metallica… Miałem jechać do Chorzowa na koncert, w ostatniej chwili jednak strach kazał mi prosić Maryję o wstawiennictwo w zupełnie nieświętej intencji…  Tam, w Częstochowie, jakaś pani sklepowa skomentowała, również akurat do moich uszu, odbywający się dzień młodzieży i papieską wizytę: “Papież przyjedzie i wyjedzie, a ten śmietnik zostanie. I kto to wszystko będzie sprzątał?”. I pomyślałem sobie o tej karuzeli, co to się kręciła przy płonącym getcie, choć podobno nigdy jej tam nie było. Nie było jej wtedy, nie było później… a jednak się kręci. Kręci się beze mnie, a ja stoję smutny, miętoląc w dłoni bilety na tę karuzelę i nie mogąc przeboleć, że się zmarnowały. Patrzę jednak gdzie indziej. Dym włazi mi do oczu, ocieram łzy.

Jan Zieliński

Blog redagowany przez zespół Czwórek w składzie: Nikodem Bończa-Tomaszewski, Michał Dylewski, Marek Horodniczy, Łukasz Łangowski, Michał Łuczewski, Filip Memches, Rafał Tichy, Wojciech Wencel, Jan Zieliński.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka