dawrweszte dawrweszte
415
BLOG

Eureka! Rozwiązałem zagadkę! Rozdeptałem robala!

dawrweszte dawrweszte Kultura Obserwuj notkę 4
Męczyło mnie to od kilku dni. O muzycznym robaku pisałem w poprzedniej notce, a tak się czasem składa, że ten robak jest już słyszany, ale jeszcze nie rozpoznany, albo ciężko sobie przypomnieć. Mnie olśniło dziś rano, tłukę sobie ostatnio Talking Heads, a ich piosenka Don't Worry About The Government ma refren, z którego ktoś później sobie pożyczył melodię. A melodie Davida Byrne są nośne, oj nośne. Dziś rano wreszcie do mnie to wpadło. Liquido - Doubledecker.
 
Liquido to niemiecka kapela, która szczyt popularności osiągnęła pod koniec lat 90 - tych, głównie dzięki chwytliwej piosence Narcotic. Chwytliwej poprzez niemożliwie nośną melodyjkę na klawiszu. Strasznie była miękka ta melodyjka, ale nie sposób było zapomnieć. Na pewno niejeden z Was kojarzy tę piosenkę, a jeśli nie to zapraszam tutaj. Już kojarzycie? Doubledecker to ich następny singiel, o ile się nie mylę, a mogę się mylić, bo żadnej ich płyty nie mam, ale pamiętam, że Viva Zwei katowała ich klipy dość solidnie, poza tym niemiecka wikipedia tak właśnie twierdzi. W tej piosence jest refren śpiewany przez jakiś chórek dziewczyn. No i ten właśnie refren jest melodyjnie toczka w toczkę z Talking Heads. Nie wiem też czy ta zżynka jest jakoś wyjaśniona, czy zespół się przyznał, czy o pozwolenia pytał, bo nie uwierzę, że przypadkiem im się tak wymyśliło. Dodam jeszcze, że singiel pochodzi z 1999r., a piosenka Talking Heads jest z płyty wydanej w 1977. Cóż to dla mnie za ulga takie odgadnięcie, bo męczyłbym się z tym jeszcze parę dni, a zapewne popadłbym w obłęd, oszalał i zaczął na blogu w pisarskim szale i publicystycznym amoku o polityce pisać. To dopiero byłaby katastrofa!
 
Podsumujmy: refren Talking Heads od 1:00 do 1:15, a Liquido Doubledecker refren od 0:40 do 0:55.
 

 

 

dawrweszte
O mnie dawrweszte

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura