długodystansowiec długodystansowiec
735
BLOG

INTERWENCJA Lidii Geringer de Oedenberg

długodystansowiec długodystansowiec Polityka Obserwuj notkę 4

 

 

Po opublikowaniu swojego wpisu, zgodnie z tym co Pani Poseł zasugerowala w swoim komentarzu wysłałam do niej e-mejl o następującej treści:

Na Salonie 24 opublikowałam notkę http://dlugodystansowiec.salon24.pl/507355,o-dojrzalej-demokracji-lidii-geringer-de-oedenberg-ponownie-ded , z którą sądzac z zamieszczonego pod nim  komentarza, Pani się zapoznała. Wielokrotnie porusza Pani problemy dotyczące kobiet. Bardzo prosiłabym o sugestię co można zrobić aby pomóc poprawić los kobietom z polskiej prowincji, z małych miasteczek i wsi, zwłaszcza kobietom bez pracy i chorym jak bohaterka mojego wpisu.  Osoba, której los opisałam pod wymyślonym imieniem to:

XXXX

XXXX

Wiem, że nie wybrana została Pani z okręgu, w którym p. XXX zamieszkuje. Nie zmienia to jednak faktu, że jej los jest losem bardzo wielu kobiet w Polsce, które w procesie transformacji zostały wyrzucone poza nawias. Mieszkają one również w Pani kręgu wyborczym. Nie są młode, nie mają pracy, wiele choruje a na opiekę zdrowotną w obecnym kształcie ich nie stać. Bardzo proszę o odpowiedź i Pani przemyślenia dotyczące tego ogromnego i palącego problemu.

 

Z poważaniem

Ksenia Kopystyńska

 

Dzisiaj, 03 czerwca, 2013 otrzymałam odpowiedź:

 

Witam serdecznie,

chciałabym poinformować, że został przesłany list do Burmistrza miasta XXXXXX z prośbą o interwencję w sprawie Pani XXXXXX. List został wysłany za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, więc do naszego biura powinna dotrzeć informacja o dotarciu przesyłki. Skan listu znajduje się w załączeniu.
Jeżeli nie otrzymamy odpowiedzi w ciągu ok. 2 tyg. wtedy wyślemy kolejny list.

Mam nadzieję, że uda nam się przyczynić do poprawy warunków życia Pani XXXXXX.

W razie pytań, proszę o kontakt.

Z poważaniem,
Karolina Przybylińska
asystentka posła

 

A oto treść listu wysłanego przez Panią Posłankę do burmistrza miasta i gminy, gdzie zamieszkuje opisywana przeze mnie Marysia. Jej prawdziwe imię i nazwisko jak i miejsce zamieszkania wykreśliłam aby zachować jej prywatność.

 

Parlament Europejski

Lidia Geringer de Oedenberg

Poseł do Parlamentu Europejskiego

 

BP/963/2013                                                                                                                Wrocław, 29 maja 2013

 

 

                                                            Szanowny Pan

                                                             XXXXXX

                                                             Burmistrz Miasta i Gminy

                                                             XXXXXX

 

 

Szanowny Panie Burmistrzu,

 

  W związku z przekazanymi mi informacjami na temat dramatycznej sytuacji zdrowotnej i życiowej mieszkanki XXXXXX, postanowiłam się zwrócić do Pana Burmistrza z uprzejmą prośbą o zidentyfikowanie potrzeb i rozważenie udzielenia pomocy i opieki Pani XXXXXX

  Z uzyskanych informacji wynika, że XXXXXX wymaga stałej opieki medycznej i pomocy ze strony ośrodka pomocy społecznej. Ma problemy z poruszaniem się, mieszka w rozwalającym sie domu, pozbawionym kanalizacji i nie jest w stanie sama prosić o wsparcie.

  Jestem bardzo zaniepokojona tą sytuacją, więc mam nadzieję, że będzie Pan w stanie rozpoznać sytuację Pani XXXXXX i, w razie takiej potrzeby, udzielić jej niezbędnej pomocy.

 

Uprzejmie proszę o poinformowanie mnie o rozpoznaniu sprawy Pani XXXXXX

 

                                                                                                  Z wyrazami szacunku

 

                                                                                              Lidia Geringer de Oedenberg

                                                                            Kwestor w Prezydium Parlamentu Europejskiego

                                                                                                       (odręczny podpis)

 

Biuro Poselskie

Ul. Inowrocławska 17/14

53-653 Wrocław

tel/fax +48 71/3230821

 

 

Wysłałam podziękownie:

 

Pani Poseł Lidia Geringer de Oedenberg


Bardzo dziękuję za interwencję i okazanie zainteresowania dramatyczną sytuacją p.XXXX. Będę obserwować w jaki sposób Burmistrz XXXX będzie próbował rozwiązać ten bardzo bolesny problem i poinformuję Panią czy zostały podjęte odpowiednie działania. Na Salonie24 zamieszczę Pani odpowiedź. Na pewno wielu blogerów, którzy również zainteresowali się tą sprawa będzie zadowolonych z tego, że podjęła się Pani interwencji w tej sprawie.

Z poważaniem

Ksenia Kopystyńska

 

Cieszę się, że Pani Posłanka Lidia Geringer de Oedenberg zareagowała na opisaną sytuację. A najbardziej cieszę się z tego, że w konkretnych sytuacjach, które wymagają działania i współpracy można to zrobić poza politycznymi podziałami. Teraz żywić należy nadzieję, że burmistrz, do którego został wystosowany list, stanie na wysokości zadania i Marysi zostanie udzielona konieczna i długofalowa pomoc. Być może jakieś mieszkanie zastępcze gdyż rudera, w której mieszka jest zagrożeniem dla zdrowia i życia.

 

Chciałam również podziekować trzem blogerkom S24 za wysłanie Marysi konkretnej pomocy. Była nią bardzo ucieszona i zaskoczona gdyż jak powiedziała: „Ci ludzie wcale mnie nie znali a pomogli”. I ja się ucieszyłam gdy zobaczyłam w jej oczach iskierkę nadziei. A Marysia tej nadziei i wiary potrzebuje najwięcej...

 

Ksenia Kopystyńska

 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka