Edward-Teach Edward-Teach
442
BLOG

Jak sprzedać zabytkową maszynę do szycia.

Edward-Teach Edward-Teach Rozmaitości Obserwuj notkę 7

image  

Teraz dla odmiany nic o polityce

Widzicie to jest moja stara maszyna do szycia. Nie jestem fanem antyków. Czekała mnie przeprowadzka, miałem problem z miejscem i postanowiłem się jej pozbyć. Zbadałem sprawę na Allegro. Maszyny z drewnianą obudową idą za lepsze pieniądze niż te bez niej. Zacząłem od zrobienia dobrych zdjęć moją 5 letnią komórką. Następnie użyłem programu GIMP do obróbki grafiki. Na Allegro podobne maszyny wystawiali za 240 PLN + 50 PLN koszty transportu. Ja swoją wystawiłem za 200 PLN i miałem tylko jednego kupca. Sprzedałem maszynę.

Teraz był tylko jeden problem. Transport.

Na początek zapakowałem maszynę w jeden wielki karton. Przyszedł kurier DHL i mnie wyśmiał. Wyjaśnił mi, że ten gruchot waży około 70 kg transport czegoś takiego będzie mnie kosztował około 200 PLN. Złapałem się za głowę. Jak to wysłać?

Postanowiłem poprosić o radę innych Allegrowiczów. Okazało się, że maszynę można rozmontować. Osobno żeliwny stelaż, osobno blat i osobno samą maszynę z obudową. Kartonów miałem pod dostatkiem, kupiłem folię strecz i zapakowałem to w trzy paczki po 20 kg. W efekcie koszt transportu wyniósł mnie 3 x 20 PLN = 60 PLN

Pozbyłem się starego gruchota i jeszcze na tym trochę zarobiłem. :-)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości