eppo eppo
42
BLOG

Ta Kempa jest przygłucha czy...?

eppo eppo Polityka Obserwuj notkę 4

Poczytałem stenogramy. Fajne się ośmieszą.
Dziś na przykładzie tzw. Beaty „nie jestem głucha” Kempy.
 
 
TEORIA:
 
„…wobec osób wezwanych przez komisję śledczą obowiązują reguły ochronne procedury karnej (…). Oznacza to, między innymi, że:
– pytania powinny być dostosowane do przedmiotu zeznań, być jednoznaczne i zrozumiałe (…);
– niedopuszczalne jest wielokrotne powtarzanie i kierowanie tego samego pytania pod adresem osoby przesłuchiwanej (…);
 
/uzasadnienie wyroku TK z dnia 22 września 2006 r. sygn. akt U 4/06/
 
 
 
PRAKTYKA
 
1.      Przesłuchanie Cichockiego
 
[wcześniej:
„Cichocki:(…) próbując ustalić datę spotkania pana premiera z ministremDrzewieckim, zapytałem… i teraz, powiem szczerze, już w tamtym zamieszaniu,jakie… – to było jednak parę miesięcy temu – nie pamiętam, czy ministra Grasia, czyministra Arabskiego, którzy mają bezpośredni dostęp do kalendarza premiera, o to,żeby mi sprawdził, który… kiedy to spotkanie miało miejsce.
Arłukowicz:Z ministrem Grasiem i Arabskim ustalał pan tylko datę czy skład personalny tegospotkania?
Pan Jacek Cichocki:Nie, zadałem pytanie o datę.”]
„Cichocki:Informację o kalendarzu pana premiera, czyli o konkretnych datach, wykonującpolecenie pana premiera, uzyskałem od innych jego bliskich współpracowników.
Kempa:Kto to są ci inni jego bliscy współpracownicy, od kogo pan uzyskał informację?
Przewodniczący:Już było to pytanie, pani poseł.
Kempa:Ale precyzyjnie, no, nie padła odpowiedź jednak precyzyjna na to pytanie, panieprzewodniczący.
Przewodniczący:Padła bardzo precyzyjna odpowiedź, ale proszę.
Poseł Beata Kempa:Dobrze. To w takim razie, czy ta osoba to był pan minister Arabski?”
 
2.      Przesłuchanie Cichockiego cd
 
Kempa:Tak, ale czy po 2 października ktokolwiek próbował panu mówić, że są usterkiw tym kalendarium?
(…)
Poseł Beata Kempa:Nie, ja pytam, czy ktoś interweniował, że są błędy w kalendarium?
Pan Jacek Cichocki:Nie.
Poseł Beata Kempa:Taką, taką odpowiedź chciałam uzyskać.
Pan Jacek Cichocki:Przepraszam, interweniował poseł Macierewicz na konferencji prasowej.
Poseł Beata Kempa:Ale ja pytam, czy interweniował pan wicepremier Schetyna? Moje pytanie byłoprecyzyjne.
Pan Jacek Cichocki:Nie, pytała pani, czy ktoś interweniował.
Poseł Beata Kempa:I czy pan wicepremier Schetyna, też pytałam...
(…)
Poseł Beata Kempa:...moje pytanie było precyzyjne. HE, HE
 
3.      Przesłuchanie Tuska
 
Poseł Beata Kempa: O, to musimy porozmawiać o tej notatce. Ona jest z dnia 28 lipca 2008 r. Ja mam tą notatkę, tyle że ona nie nosi znamion poufnej, panie premierze. Skąd pan ma wiedzę, że ta notatka była poufna?
Pan Donald Tusk:Ja nic nie mówiłem o tym, że ona była poufna.
Poseł Beata Kempa:Przed chwileczką pan to powiedział, że, no…
Pan Donald Tusk:Z całą pewnością, pani…
Poseł Beata Kempa:Ja głucha nie jestem.
(…)
Poseł Beata Kempa:Dobrze, panie przewodniczący, tyle tylko, że ja staram się bardzo dokładniesłuchać pana premiera. I dlatego… HE, HE
(…)
 
Poseł Beata Kempa:Dziękuję, panie przewodniczący.Panie premierze, absolutnie nie było w..., nie miałam na celu wprowadzania pana w błąd. Bardzo przepraszam, ale, niestety, dość słaba tutaj jest akustyka. Są takie warunki, jakie są. Nie było to moim zamiarem, za co pana serdecznie przepraszam.HE, HE
 
 
 
 
 
Podsumowując lekturę: rzygać się chce słuchając PIS-iorów.
 
 
 
 
 
 
Stenogramy za: http://orka2.sejm.gov.pl/KomSled6.nsf/main?OpenForm&SKGZ
eppo
O mnie eppo

Jestem zszokowany poziomem S24

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka