eppo eppo
84
BLOG

PAJACOWANIE NA EKRANIE czyli Arłukowicz

eppo eppo Polityka Obserwuj notkę 1

TEORIA:
 
„…wobec osób wezwanych przez komisję śledczą obowiązują reguły ochronne procedury karnej (…). Oznacza to, między innymi, że:
– pytania powinny być dostosowane do przedmiotu zeznań, być jednoznaczne i zrozumiałe (…);
– niedopuszczalne jest wielokrotne powtarzanie i kierowanie tego samego pytania pod adresem osoby przesłuchiwanej (…);
– członkowi komisji nie wolno zadawać osobie przesłuchiwanej pytań sugerujących odpowiedź; takie pytania przewodniczący komisji ma obowiązek uchylić (…);
 
/uzasadnienie wyroku TK z dnia 22 września 2006 r. sygn. akt U 4/06/
 
 
 
 
PRAKTYKA
 
CZYLI 9 NIEDOZWOLONYCH PYTAŃ POD RZĄD ORAZ JAK RŻNĄĆ GŁUPA
CZYLI JAK ZOSTAĆ GWIAZDĄ W OCZACH LESKIEGO:
 
Arłukowicz:Kogo pan pytał jeszcze, poza panem premierem, ktouczestniczył w spotkaniu z ministrem Drzewieckim? 1
Cichocki:Znaczy, w momencie tworzenia kalendarium i – prawdę mówiąc – do dzisiajnikogo nie pytałem szczegółowo o to, kto uczestniczył i jak przebiegało spotkaniedziewiętnastego (…)
Arłukowicz:Z ministrem Grasiem i Arabskim ustalał pan tylko datę czy skład personalny tegospotkania? 2
Cichocki:Nie, zadałem pytanie o datę.
Arłukowicz:To z kim pan ustalał skład personalny 3 spotkania dziewiętnastego?
Cichocki:Nie ustalałem tego składu. (…)
Arłukowicz:Czyli przebieg spotkania z 19 sierpnia ustalał pan tylko i wyłącznie z panempremierem?
Cichocki:Nie ustalałem przebiegu spotkania 19 sierpnia z premierem.
Arłukowicz:(…) Skład osobowy spotkania z 19 sierpnia ustalał pan 4 tylko z premieremi z nikim innym pan go nie weryfikował?
Cichocki:Również nie ustalałem składu osobowego (…)
(…)
Arłukowicz:To jeszcze inaczej zapytam. (…) czy była jakakolwiek inna osoba, z którą pan próbował doprecyzować skład i przebieg spotkania 19 sierpnia? 5
(…)
Cichocki:Było po prostu prośbą o to, żeby przygotować takie kalendarium. (…) premier powiedział: Odbyłem kilka spotkań. Chciałbym, żeby o nich była też informacja, tylko ustal daty. I to zrobiłem.
Arłukowicz:Rozumiem.Bardzo bym prosił pana ministra, żeby pan minister nie powtarzał wciąż tej samejinformacji, bo ja pytanie zadaję precyzyjne. [he, he]
Przewodniczący:Panie pośle, proszę też nie powtarzać pytania.
Arłukowicz:Ale, nie nie, panie przewodniczący, to jest Komisja Śledcza, która ma wyjaśnić to,co się stało, i próbuję wyjaśnić, i zadaję bardzo precyzyjne pytanie.[pytanie z tezą/sugerujące:]  Czy z kimkolwiek innym poza panem premierem ustalał pan skład spotkania19 sierpnia? 6 I proszę o precyzyjną odpowiedź.
Cichocki:Panie przewodniczący, czy mogę skorzystać z mojego prawa, żeby odpowiadać napytanie, a nie na pytanie z tezą?
Przewodniczący:Tak, oczywiście.
Cichocki:To czy pan… to ja dopytam. Czy pan mnie pyta o to, że najpierwdoprecyzowywałem skład personalny spotkania dziewiętnastego z premierem, a potemjeszcze z kimś? To takiej sytuacji nie było. Ja na prośbę premiera – powtórzę jeszczeraz – ustaliłem…
Arłukowicz:Proszę nie powtarzać.
Cichocki:…datę spotkania pana premiera z ministrem Drzewieckim.
Arłukowicz:Panie ministrze, gdzie pan dostrzega tezę w pytaniu: Z kim pan ustalał…?[he, he]
Przewodniczący:Przepraszam, panie pośle, proszę pytać o fakty (…)
Arłukowicz:Dobrze, zadam pytanie inaczej.Czy ustalał pan, jaki był skład spotkania 19 sierpnia 7, z sekretariatem pana premiera?
Cichocki:Nie.
Arłukowicz:Czy ustalał pan, jaki był skład spotkania 19 sierpnia 8, z panem ministremDrzewieckim?
Cichocki:Nie.
Arłukowicz:Czy ustalał pan… – żeby wyzwolić pana od poczucia, że stawiam tezę – czy jest osoba, z którą pan rozmawiał, i czy pan może podać jej nazwisko, na temat składu personalnego spotkania 19 sierpnia? 9
 
 
/Stenogram z 17. posiedzenia Komisji Śledczej/

 

 

 

Bez komentarza,

bo Leski i tak pewnie nie zrozumie

eppo
O mnie eppo

Jestem zszokowany poziomem S24

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka