eska eska
6099
BLOG

Wszyscy w szoku !

eska eska Polityka Obserwuj notkę 122

Dokładnie tak jest, moi drodzy PT Czytelnicy :)

Siedziałam wczoraj jak ta durna przed telewizorem (czego nie znoszę), ale trwałam dzielnie. No i spokojnie patrzyłam na tłumy na Krakowskim Przedmieściu. I tak sobie myślę,  że nie tylko HGW całkiem zgłupiała ze strachu, ale nawet organizatorzy uroczystości są w lekkim szoku, mówiąc tylko o 100 tys. uczestników.
Proponuję proste przeliczenie, zadałam sobie trud > Krakowskie plus Plac Zamkowy. Bez Nowego Światu, bez bocznych uliczek.  Ze sporym zapasem, przyjmując 4 osoby na m2 wchodzi tam swobodnie 100 tys. ludzi, sęk w tym, że nie było swobodnie, tłum wieczorem był tak zbity, że marsz spod katedry musiał stanąć, bo już nie było gdzie się ruszyć. I nie byli to wcale dokładnie ci sami ludzie, którzy byli wcześniej na odsłonięciu tablicy, przynajmniej część z nich się wymieniła. Skąd wiem? Od uczestników – spora grupa, nieźle „wygnieciona” po południu, zrezygnowała po mszy z wejścia na Krakowskie widząc co się dzieje.
Podobno w południe była jakaś kilkunastoosobowa manifestacja KOD pod uniwersytetem, osłaniania podwójnym kordonem ochrony – może ktoś ma zdjęcia? Współczuję tym ludkom >  tłum szedł i szedł i nie da się ukryć, że dość głośno wyrażał swoją opinię o KOD – teraz pewnie biedactwa leczą szok poznawczy :))


Nie widziałam takiego tłumu na Krakowskim od czasu żałoby po 10 kwietnia 2010 i coś mi się wydaje, ze wszyscy są lekko skołowani, bo jakoś mało kto o tym pisze.
Polska znowu przyjechała do Warszawy, przyjechała zakończyć żałobę – i tak właśnie się stało (por. TUTAJ). 
I po licznych uroczystościach z udziałem władz państwa, po wszystkich tych symbolicznych gestach i znakach całość zakończyła msza w katedrze. Nareszcie!


A potem było już zupełnie inaczej – i dlatego też przemówienie Kaczyńskiego było inne niż Dudy. Prezydent w świetnym wystąpieniu apelował do wszystkich rodaków o rozpoczęcie nowego czasu i zamknięcie rozdarcia, Prezes mówił do tych, co wygrali, swoją postawą i ciężką pracą przez ostatnie sześć lat (bardzo miłym akcentem były słowa Marty Kaczyńskiej, która przypomniała zasługi nas, internautów).
Tak sobie myślę, że jakbym była panem Schulzem czy innym Junckerem, to bym się zastanowiła  nad tym tłumem. I nad tym, że opozycja w postaci PO uciekła i zrobiła sobie jakieś obchody w Gdańsku....

 

eska
O mnie eska

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka