eska eska
2688
BLOG

Nowa ordynacja wyborcza do gmin

eska eska Prawo Obserwuj temat Obserwuj notkę 97

Likwidacja jednomandatowych okręgów wyborczych w małych miastach [...] - takie zapisy mają pojawić się w nowym kodeksie wyborczym [...]
Jeżeli te jednomandatowe okręgi wyborcze zostaną gdziekolwiek ruszone, to będę robił wszystko, by nawet drogą rewolucyjną walczyć o demokrację - ostrzegał PiS znany muzyk  [Kukiz]*
----------------------------------------------------------------------------------

O samorządzie w Polsce napisałam niezliczoną ilość notek, komentarzy, opisałam historię powstawania i zmian, działające obecnie mechanizmy - na różne sposoby. Dziś przywołam fragment tylko jednej, napisanej tuż po wyborach (29.10.2015)** >
Dlatego oświadczam, że sposób, w jaki PiS potraktuje sprawy samorządu, będzie dla mnie prawdziwym sprawdzianem intencji zwycięskiej partii > jeśli przywróci rangę gminom i rozbije polityczne powiązania układowe nie poprzez nowe wybory do sejmików, tylko poprzez zmianę zasady ich wyboru – będę zachwycona. Jeśli nie – będę wiedziała, że pod pięknymi hasłami nie kryje się żadna „dobra zmiana”.

________________________________________________

Jeśli informacje podane dzisiaj na temat zmian w ordynacji wyborczej do samorządu w małych gminach nie są fejkiem, to ja wysiadam z tego pociągu.  Uzasadnienie > TUTAJ.

Trzeba nie mieć krzty wyobraźni, żeby dokańczać „dzieło zniszczenia” samorządu, tak skutecznie rozpoczęte przez Buzka i Tuska. Dobra zmiana miała przywracać solidarność i samostanowienie, a nie kultywować partyjniactwo.
I piszę to bardzo serio - nie da się zrobić głębokich reform systemowych bez szerokiego współ-zaangażowania społeczeństwa, a nie można zmusić wszystkich do upartyjnienia. 
Nie w Polsce.

I guzik mnie obchodzą lamenty tutejszego ludu pisowskiego (zachłystującego się procentami z sondaży) – nad moją rzekomą „zdradą”. Wszystkim obrońcom „jedynie słusznej linii partii” dedykuję piosenkę >

  



*https://www.salon24.pl/newsroom/815958,tak-maja-wygladac-zmiany-w-kodeksie-wyborczym-wedlug-pis-kukiz-bedzie-protestowal

**https://www.salon24.pl/u/eska/676939,o-ustroju-panstwa-temat-pierwszy :

 

 

eska
O mnie eska

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka