The Jarusalem Post
The Jarusalem Post
Eternity Eternity
205
BLOG

Palestyna to ziemia Jezusa cz.I

Eternity Eternity Polityka Obserwuj notkę 33

Gdybyś był chrześcijaninem, to byś wiedział, że Palestyna to ziemia Jezusa, ziemia żydowska i że to Arabowie zdobyli tę ziemię zbrojnie i są tam okupantami. Połowa ewangelików popiera Izrael, ponieważ wierzy, że jest on ważny dla wypełnienia proroctw dotyczących czasów ostatecznych.

image

Public Radio International

Dlaczego ewangelicy wspierają Izrael?

W niniejszym badaniu rozważono źródła ewangelickiego poparcia dla Izraela, wykorzystując oryginalną ankietę przeprowadzoną wśród 1000 ewangelików i urodzonych wierzących. Wyniki pokazują, że trzema najsilniejszymi predyktorami poparcia ewangelików i urodzonych chrześcijan dla Izraela są (1) wiek (starsi respondenci są bardziej przychylni); (2) opinia o Żydach; oraz (3) socjalizacja (częstotliwość słyszenia innych ewangelików mówiących o Izraelu). Nasze wyniki pokazują również, że ewangelickie poparcie dla Izraela wynika z przekonań respondentów zakorzenionych w teologii ewangelicko-chrześcijańskiej na temat eschatologii i dosłowności biblijnej. W związku z tym najbardziej znaczącymi stwierdzeniami ideologicznymi, które zostały znalezione w badaniu, były te, że "państwo Izrael jest dowodem wypełnienia się proroctw dotyczących zbliżającego się powtórnego przyjścia Jezusa" oraz że "Żydzi są narodem wybranym przez Boga". 

image

Miliarderzy Hamasu maja w nosie Palestynczykow.


Isaac Jacobovsky

Apeluję, by skończyć z używaniem kalki językowej o Palestyńczykach i "Palestynie" jako podmiocie państwowym! - Taka narracja powstała w Moskwie w latach 60-tych, gdy Arafat obronił pracę doktorską z tezą, że Holocaust nie miał miejsca. To nie są żadni Palestyńczycy, lecz Arabowie, w Autonomii głównie z Syrii, a w Gazie głównie z Egiptu. Palestyna jest nazwą geograficzną pochodzącą z okresu powstań antyrzymskich - Rzymianie zastąpili nazwy Samaria i Judea nową nazwą Syria-Palestyna. To była decyzja czysto polityczna, bardzo podobna do tej z Moskwy. Gdybyście Państwo przeczytali przedwojenne gazety polskie, zwłaszcza te antysemickie, znaleźlibyście Państwo z łatwością hasła w rodzaju: "Żydzi won do do domu - Palestyna czeka!"

 W mojej ocenie dziennikarze i politycy na świecie bezrefleksyjnie lub z intencją wymierzoną w Żydostwo i Izrael przyjęli tę sowiecką kalkę językową i rozpowszechnili, tymczasem jest ona zwykłą antysemicką (antyżydowską, antysyjonistyczną) manipulacją, mającą na celu podtrzymywanie konfliktu zbrojnego w Izraelu. Reasumując: nie wyrażajcie Państwo zgody na nazwę Palestyna czy Państwo Palestyńskie, bo w ten sposób wspierany jest moralnie i politycznie konflikt, a trakcie którego giną ludzie! Upominajcie się Państwo po prostu o prawdę i również sami niszczcie tę kalkę językową - mówiąc o Arabach w Izraelu lub o Arabach w Gazie, lub o Arabach w Palestynie, lub o Arabach w Samarii i Judei.


image

The Trinity Forum

Z dyskusji:

Joanna Yoyo Wrześniowska

Mi opadło wszystko, gdy rozmawiałam z wykształconą osobą i tłumaczyłam zawiłości uchodźcze i że nie ma i nie było takiego państwa jak Palestyna, że to nazwa geograficzna, której celem było usunięcie Izraela z mapy i świadomości. Mur. Przecież to ich ziemie. Wymiękłam i cichym głosem zapytałam: a pierwsza i druga świątynia żydowska gdzie była zbudowana? Gdzie jest Kotel, mury drugiej świątyni? A król Dawid? Żył na Madagaskarze? I nagle olśnienie! Ale wie co... to jest efekt dziesiątek lat arafatowskiej propagandy, potwierdzające, że kłamstwo powtórzone wiele razy staje się prawdą. Ludzie uwierzyli, że istnieje coś takiego jak Palestyna i Palestyńczycy i że są ofiarami Izraela. A tak naprawdę są ofiarami arabskich przywódców sprzed 75 lat i UNWRy, która zamiast rozwiązać problem, jeszcze bardziej go skomplikowała. Tak, Izrael ma za uszami bardzo dużo. Ale nie czas teraz się tym zajmować, będzie na to czas, teraz jest czas na walkę o przetrwanie i zlikwidowanie h-masu. Zawsze mnie wkurzało, że Izrael PRowo leżał i kwiczał, zamiast coś robić. No to teraz mamy. Ale wierzę, że rozmawianie z ludźmi, rozsyłanie prawdziwych wiadomości, pokazywanie historii z dowodami jest bardzo ważne. Bo kiedy, jak nie teraz.


Maria Synger

Mam dosyć! Dosyć!

Aktorki i aktorzy, działacze i działaczki krzyczą, by wpuścić do Gazy pomoc humanitarną. Ale nie słyszę ich krzyków, by wypuścić izraelskich zakładników.

Marsze Kobiet płaczą nad zabijanymi palestyńskimi matkami. Ale nie uroniły łzy nad Izraelkami gwałconymi i mordowanymi na oczach dzieci.

Środowiska LGBTQ+, które tak chętnie przyjmowały wszelkie kolorowe tęcze z Gwiazdą Dawida oraz wsparcie mniejszości żydowskiej teraz krzyczą Free Palestine i nie zauważają antysemickich haseł dookoła siebie.

Na swoim instagramie wymieniłam tysiące, tysiące wiadomości. Wzięłam na siebie ciosy po tym jak powiedziałam, że porównywanie tego co się dzieje w Gazie do Holokaustu jest przesadą i żeby nie mieszać w to żydowskich ofiar II Wojny Światowej.

Nie walczyłam. Spokojnie tłumaczyłam, że Izrael się broni przed zgładzeniem przed Hamasem. Potem się wycofałam ze słowa „obrona” bo rzeczywiście, również według mnie, rząd Izraelski przekroczył drastycznie obronę konieczną.

Nie chciałam się przerzucać trupami i ludzkim cierpieniem, wysyłanymi zdjęciami ofiar, podawaniem kolejnych niesprawdzonych informacji.

Próbowałam być wyważona bo przecież nie o nas, siedzących na kanapie, tutaj chodzi, a o tych na wojnie.

Ale pękłam po tym jak zobaczyłam, że ludzie w imię pokoju organizują w Warszawie minutę ciszy, która ma się odbyć, by upamiętnić ofiary tej wojny. Ale ma tylko palestyńską flagę!!!!

Do tego głos zabierają ludzie, którzy nie odróżniają Izraelity od Izraelczyka i Izraelczyka od Żyda, nie wiedzą jaka jest różnica między Gazą, a Autonomią Palestyńską. Przekazują nieprawdziwe treści, niezweryfikowane zdjęcia, fake newsy na skalę światową. Ale są słuchani, lajkowani, uchodzą za znawców, a gawiedź na salonach, przy piwku powtarza ich słowa.

Jestem wkurw…. To mało powiedziane.

https://www.npr.org/2023/10/19/1206481356/republicans-israel-gop-middle-east-evangelicals-end-times-rapture-christians

Canada: https://www.ifcj.ca/site/Donation2?df_id=1281&1281.donation=form1&s_src=EGD&s_subsrc=CGS2109XXEN01&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAr8eqBhD3ARIsAIe-buNWr3VTNcSQosAVe3mLfvthh79OYRrnuSI8srSfDz1mvOIcSE-hEkoaAmkoEALw_wcB


Prosimy o konstruktywne komentarze z zachowaniem szacunku do wypowiadających się osób i ich poglądów.


Zobacz galerię zdjęć:

The Jarusalem Post
The Jarusalem Post J Martin/AP
Eternity
O mnie Eternity

Try to be Meraki, - means “to do something with soul, creativity, or love”

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka