Eurybiades Eurybiades
265
BLOG

Co to znaczy - "mamy dość"

Eurybiades Eurybiades Wybory Obserwuj temat Obserwuj notkę 25

     Kolejny już raz się pokazało, iż rację mają twierdzący, że to nie życie inspiruje literaturę - a całkiem odwrotnie:  co tylko się wydarzy, to już dawno w tej czy innej książce opisano.  A w każdym razie - coś podobnego.

   Trudno było nie zauważyć, iż Rafał Trzaskowski przy każdej okazji ogłasza, że ma dość.  Powtarzają to jego fani - i stało się to głównym hasłem kampanii tego kandydata.   Mamy dość!!!    To jakoby ma porwać tłumy i poprowadzić je do zwycięstwa.   Dlaczego usłyszawszy to po raz pierwszy pomyślałem natychmiast o Szwejku?   Ano, bo w książce opisującej losy tego dobrego wojaka pojawia się pewien niezbyt rozgarnięty frajter wrzeszczący:   - mam dość!       A Szwejk z nieodpartą logiką komentuje to tak:  - a to z pana szczęśliwy człowiek, bo inny - to nigdy nie ma dosyć!

   Czy RT i powtarzający to za nim jego stronnicy uświadamiają sobie, że są szczęśliwcami?   Powątpiewam w to;  wydają się raczej nie rozumieć tego, co wykrzykują.   No, bo tak:   przeciwieństwem wobec  "mam dość"  - jest  "nie mam dość"  lub  "mam za mało";  zestawienie tych dwóch stwierdzeń można nawet  jakoś uczenie nazwać,  ale nie w tym rzecz, aby się wymądrzać.  Na rozum biorąc - jeśli ktoś teraz deklaruje, że  "ma dość",  to przedtem musiał mieć za mało.  Hasło głoszone na spotkaniach przedwyborczych RT oznacza -  ni mniej, ni więcej - tylko stan zadowolenia,  bo może odnosić się wyłącznie do spraw pozytywnych.  Mam dość, bo znalazłem się w sytuacji, w której  więcej już nie potrzebuję.  Ot, choćby:  - dolano mi do w połowie tylko wypełnionego kielicha i teraz mam dość, a przedtem było za mało!   Czego mogą mieć dość, a przedtem mieli za mało,  Rafał Trzaskowski i jego zwolennicy?  Nic, tylko zagadka  -  bo na zadowolonych raczej nie wyglądają.   Ale w przeszłości kandydata można chyba coś odnoszącego się do tej kwestii znaleźć;  wedle tego, co donoszą media - to parę lat temu po dwóch dniach w Brazylii Rafałowi Trzaskowskiemu było za mało i musiał jeszcze trochę zostać. Dopiero wtedy miał dość.

Eurybiades
O mnie Eurybiades

Konserwatysta

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka