Fikandrel Fikandrel
178
BLOG

Wyprowadzanie zysku za granice, mit ?

Fikandrel Fikandrel Gospodarka Obserwuj notkę 5

Wszyscy wokoło niezadowoleni, nieszczęśliwi i wykorzystywani (szczególnie przypadkiem wyborcy PIS) lubią rozwodzić się jak to zachodni burżuazyjny kapitalizm wykorzystuje nas biednych Polaków transferując zyski, i nie płacąc podatków u nas w Polsce.  Chciałbym skonfrontować to z rzeczywistością, bo nikt nie jest w stanie pokazać mi twardych danych ukazujących te transfery, więc :

1) biorę statystyki prowadzenia działalności gospodarczej z kapitałem zagranicznym i ogólne statystyki :

http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/podmioty-gospodarcze-wyniki-finansowe/przedsiebiorstwa-niefinansowe/dzialalnosc-gospodarcza-podmiotow-z-kapitalem-zagranicznym-w-2014-r-,4,10.html

http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/podmioty-gospodarcze-wyniki-finansowe/przedsiebiorstwa-niefinansowe/bilansowe-wyniki-finansowe-podmiotow-gospodarczych-w-2014-r-,10,9.html

i porównuje rentowność obrotu brutto z obu raportów, 

w przypadku spółek z kapitałem zagranicznym mamy 4.2% 

a w przypadku spółek ogółem mamy 4.4%  ( w tym przedsiębiorstwa publiczne z rentownością sprzedaży rzędu 20% (ach te monopole))

w sumie poniekąd słusznie, ponieważ jeśli spółki zagraniczne transferują podatek w postaci kosztu będą mieli znacznie mniejszą rentowność obrotu. Ale 0.2% od tego obrotu to nagle jakieś około 2 miliardy +/- 10% . Gdzie są te dziesiątki miliardów o których wspominają.... .

Może się mylę, może ktoś już się wczytał w te statystyki i jest w stanie mi wykazać na powyższych danych ślad unikania podatku przez zagraniczne podmioty. 

 

 

 

Fikandrel
O mnie Fikandrel

Staram się patrzeć relatywnie i obiektywnie na otaczającą mnie rzeczywistość. Wnioski zamieszczam. Pisze mało Lewica ogląda prawicowych oszołomów a prawica lewicowych, wszyscy oglądają i czytają żeby upewnić się że druga strona to idioci, każdy wygrywa miłe i ciepłe poczucie intelektualnej wyższości

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka