GPS GPS
193
BLOG

Z cyklu: jak sztuczna inteligencja streszcza i ilustruje moje notki

GPS GPS Rozmaitości Obserwuj notkę 9
Ni­niej­szym roz­po­czy­nam cy­kl no­tek, w któ­ry­ch umiesz­czę stresz­cze­nia zrobione przez sztucz­ną in­te­li­gen­cję mo­ich sta­ry­ch no­tek blogowych. Dziś sie­dem stresz­czeń wraz z ilustracjami wygenerowanymi przez sztuczną inteligencję. Klikając na tytuł, wejdziesz na notkę i sprawdzisz, czy streszczenie jest poprawne.

Sztucz­na in­te­li­gen­cja bę­dzie mi­ła i przy­ja­zna

„Au­tor not­ki twier­dzi, że w przy­szło­ści sztucz­na in­te­li­gen­cja bę­dzie przy­ja­zna i mi­ła dla lu­dzi. W ar­ty­ku­le przed­sta­wia trzy ar­gu­men­ty, któ­re po­twier­dza­ją tę te­zę. Po pierw­sze, sztucz­na in­te­li­gen­cja bę­dzie pro­gra­mo­wa­na w ta­ki spo­sób, aby dzia­łać na ko­rzy­ść lu­dzi. Po dru­gie, bę­dzie ona roz­wi­ja­na z my­ślą o ludz­kiej in­te­rak­cji, co spra­wi, że bę­dzie bar­dziej em­pa­tycz­na i zro­zu­mia­ła dla ludz­ki­ch po­trzeb. Po trze­cie, au­tor wska­zu­je na przy­kła­dy dzi­siej­szy­ch na­rzę­dzi sztucz­nej in­te­li­gen­cji, któ­re już dziś po­tra­fią roz­po­zna­wać emo­cje i za­cho­wa­nie lu­dzi.

image

Pod­su­mo­wu­jąc, au­tor not­ki uwa­ża, że roz­wój sztucz­nej in­te­li­gen­cji bę­dzie kie­ro­wa­ny w stro­nę two­rze­nia sys­te­mów, któ­re bę­dą przy­ja­zne i mi­łe dla lu­dzi, a to bę­dzie mia­ło po­zy­tyw­ny wpływ na na­sze ży­cie”.

Ka­pe­lu­sze

„Au­tor not­ki opi­su­je swo­ją pa­sję do no­sze­nia ka­pe­lu­szy i dzie­li się swo­imi spo­strze­że­nia­mi do­ty­czą­cy­mi te­go, jak ka­pe­lu­sze wpły­wa­ją na je­go co­dzien­ne ży­cie. Opi­su­je, ja­kie ko­rzy­ści wy­ni­ka­ją z no­sze­nia ka­pe­lu­szy, m.in. ochro­nę przed słoń­cem, wia­trem czy desz­czem, oraz jak wpły­wa­ją one na je­go styl i wi­ze­ru­nek. Au­tor za­uwa­ża, że w dzi­siej­szy­ch cza­sa­ch ka­pe­lu­sze nie są już tak po­pu­lar­ne jak kie­dyś, co uwa­ża za szko­dę. Przy­wo­łu­je rów­nież hi­sto­rię ka­pe­lu­szy i ich zna­cze­nie kul­tu­ro­we, ja­ko ele­men­tu stro­ju i sym­bo­lu sta­tu­su spo­łecz­ne­go.

image

Pod­su­mo­wu­jąc, au­tor not­ki za­chę­ca do no­sze­nia ka­pe­lu­szy i przy­po­mi­na o ich prak­tycz­nym za­sto­so­wa­niu oraz war­to­ści kul­tu­ro­wej”.

Pan

„Au­tor not­ki po­ru­sza te­mat war­to­ścio­we­go i sza­no­wa­ne­go męż­czy­zny, któ­ry kie­ru­je się ety­ką i mo­ral­no­ścią. Opi­su­je ta­kie­go męż­czy­znę ja­ko oso­bę, któ­ra je­st w sta­nie przy­znać się do błę­du, ale jed­no­cze­śnie ma za­sa­dę i sza­nu­je in­ny­ch lu­dzi. Au­tor za­uwa­ża, że w dzi­siej­szy­ch cza­sa­ch ta­kie war­to­ści są co­raz mniej po­pu­lar­ne i sza­no­wa­ne, a w ich miej­sce czę­sto sta­wia się in­dy­wi­du­ali­zm i ego­izm. Jed­no­cze­śnie, au­tor prze­ko­nu­je, że męż­czyź­ni, któ­rzy kie­ru­ją się ety­ką i mo­ral­no­ścią, są w sta­nie osią­gnąć suk­ces i sza­cu­nek in­ny­ch lu­dzi, a ich po­sta­wa wpły­wa na ja­ko­ść ich ży­cia i ży­cia in­ny­ch.

image

Pod­su­mo­wu­jąc, au­tor not­ki przed­sta­wia ob­raz war­to­ścio­we­go i sza­no­wa­ne­go męż­czy­zny, któ­ry kie­ru­je się ety­ką i mo­ral­no­ścią, i prze­ko­nu­je, że ta­ka po­sta­wa ma po­zy­tyw­ny wpływ na ja­ko­ść ży­cia i je­st klu­czem do suk­ce­su i sza­cun­ku in­ny­ch lu­dzi”.

Kie­dy za­czął się XXI wiek?

„Au­tor not­ki po­dej­mu­je te­mat dys­ku­sji na te­mat po­cząt­ku XXI wie­ku. Opi­su­je, ja­kie da­ty moż­na wska­zać ja­ko po­czą­tek no­we­go wie­ku i przed­sta­wia ar­gu­men­ty za i prze­ciw po­szcze­gól­nym pro­po­zy­cjom. Au­tor za­uwa­ża, że nie ma jed­no­znacz­nej od­po­wie­dzi na py­ta­nie o po­czą­tek XXI wie­ku, po­nie­waż róż­ne kul­tu­ry i cy­wi­li­za­cje ma­ją swo­je wła­sne ka­len­da­rze i spo­so­by li­cze­nia cza­su. Jed­no­cze­śnie, au­tor wska­zu­je, że w Eu­ro­pie i wie­lu in­ny­ch czę­ścia­ch świa­ta naj­czę­ściej przyj­mu­je się, że XXI wiek roz­po­czął się 1 stycz­nia 2001 ro­ku.

image

Pod­su­mo­wu­jąc, au­tor not­ki przed­sta­wia ar­gu­men­ty za i prze­ciw róż­nym da­tom po­cząt­ku XXI wie­ku, a tak­że zwra­ca uwa­gę na fakt, że brak jed­no­znacz­nej od­po­wie­dzi na to py­ta­nie wy­ni­ka z róż­ny­ch spo­so­bów li­cze­nia cza­su w róż­ny­ch kul­tu­ra­ch i cy­wi­li­za­cja­ch”.

Ar­gu­men­ty za mo­nar­chią

„Au­tor not­ki przed­sta­wia kil­ka ar­gu­men­tów na rze­cz przy­wró­ce­nia mo­nar­chii w Pol­sce. Zwra­ca uwa­gę na to, że mo­nar­chia ma swo­je za­le­ty w po­rów­na­niu z sys­te­mem re­pu­bli­kań­skim i de­mo­kra­tycz­nym. Au­tor wska­zu­je, że mo­nar­chia za­pew­nia sta­bil­no­ść i cią­gło­ść wła­dzy, co je­st waż­ne dla roz­wo­ju kra­ju i unik­nię­cia cha­osu po­li­tycz­ne­go. Po­nad­to mo­nar­chia za­pew­nia wła­dzy sym­bo­licz­ną i ce­re­mo­nial­ną, co ma wpływ na jed­no­ść na­ro­du i bu­do­wa­nie toż­sa­mo­ści kul­tu­ro­wej. Au­tor za­uwa­ża rów­nież, że mo­nar­chia umoż­li­wia od­dzie­la­nie wła­dzy usta­wo­daw­czej od wy­ko­naw­czej, co przy­czy­nia się do ogra­ni­cze­nia nad­mier­nej biu­ro­kra­cji i ko­rup­cji. Po­nad­to mo­nar­chia mo­że za­pew­nić sta­bil­no­ść go­spo­dar­czą i in­we­sty­cyj­ną, co ma po­zy­tyw­ny wpływ na roz­wój kra­ju.

image

Pod­su­mo­wu­jąc, au­tor not­ki przed­sta­wia ar­gu­men­ty na rze­cz przy­wró­ce­nia mo­nar­chii w Pol­sce, wska­zu­jąc na za­le­ty te­go sys­te­mu w po­rów­na­niu z re­pu­bli­kań­skim i de­mo­kra­tycz­nym, ta­kie jak sta­bil­no­ść wła­dzy, jed­no­ść na­ro­du, od­dzie­la­nie wła­dzy usta­wo­daw­czej od wy­ko­naw­czej oraz sta­bil­no­ść go­spo­dar­cza i in­we­sty­cyj­na”.

Cy­wi­li­za­cja ła­ciń­ska w punk­ta­ch

„Au­tor not­ki przed­sta­wia w for­mie punk­to­wej kil­ka waż­ny­ch ce­ch cy­wi­li­za­cji ła­ciń­skiej. Zwra­ca uwa­gę na to, że ta cy­wi­li­za­cja ode­gra­ła waż­ną ro­lę w hi­sto­rii Eu­ro­py i świa­ta. Au­tor wy­mie­nia kil­ka klu­czo­wy­ch ce­ch cy­wi­li­za­cji ła­ciń­skiej, ta­ki­ch jak:
  • Ję­zyk ła­ciń­ski ja­ko pod­sta­wo­wy ję­zyk kul­tu­ry i na­uki w Eu­ro­pie
  • Tra­dy­cja pra­wa rzym­skie­go, któ­ra wy­war­ła wpływ na sys­te­my praw­ne wie­lu kra­jów eu­ro­pej­ski­ch i po­za­eu­ro­pej­ski­ch
  • Chrze­ści­jań­stwo ja­ko waż­ny ele­ment kul­tu­ry i mo­ral­no­ści
  • Kla­sycz­na li­te­ra­tu­ra, sztu­ka i fi­lo­zo­fia, któ­re wpły­nę­ły na roz­wój kul­tu­ry eu­ro­pej­skiej i za­chod­niej my­śli fi­lo­zo­ficz­nej
  • Ar­chi­tek­tu­ra, urba­ni­sty­ka i in­ży­nie­ria, któ­re przy­czy­ni­ły się do roz­wo­ju mia­st i in­fra­struk­tu­ry w Eu­ro­pie i na świe­cie
  • Ero­zja wpły­wu cy­wi­li­za­cji ła­ciń­skiej wraz z upad­kiem Ce­sar­stwa Rzym­skie­go i wzro­stem wpły­wu in­ny­ch cy­wi­li­za­cji, ta­ki­ch jak bi­zan­tyj­ska, arab­ska i chiń­ska.
Pod­su­mo­wu­jąc, au­tor not­ki przed­sta­wia w for­mie punk­to­wej kil­ka waż­ny­ch ce­ch cy­wi­li­za­cji ła­ciń­skiej, któ­ra ode­gra­ła waż­ną ro­lę w hi­sto­rii Eu­ro­py i świa­ta”.

image

Pol­ska je­st ne­mo­ral­na

„Au­tor not­ki za­sta­na­wia się nad mo­ral­ny­mi aspek­ta­mi ży­cia w Pol­sce i pod­kre­śla, że w je­go opi­nii Pol­ska je­st nie­mo­ral­na. Au­tor od­wo­łu­je się do róż­ny­ch wy­da­rzeń, ta­ki­ch jak ko­rup­cja, ne­po­ty­zm, nie­spra­wie­dli­wo­ść spo­łecz­na, a tak­że brak to­le­ran­cji i sza­cun­ku dla od­mien­ny­ch punk­tów wi­dze­nia. Au­tor kry­ty­ku­je tak­że re­li­gij­no­ść Po­la­ków, któ­ra, je­go zda­niem, nie je­st wy­star­cza­ją­co au­ten­tycz­na i je­st czę­sto wy­ko­rzy­sty­wa­na do ce­lów po­li­tycz­ny­ch. Au­tor zwra­ca uwa­gę na to, że re­li­gia po­win­na być przede wszyst­kim źró­dłem war­to­ści mo­ral­ny­ch i wska­zy­wać na dro­gę do­bro­ci i sza­cun­ku dla in­ny­ch.

image

Pod­su­mo­wu­jąc, au­tor not­ki kry­ty­ku­je róż­ne aspek­ty mo­ral­ne ży­cia w Pol­sce, ta­kie jak ko­rup­cja, ne­po­ty­zm, nie­spra­wie­dli­wo­ść spo­łecz­na i brak to­le­ran­cji dla in­ny­ch punk­tów wi­dze­nia. Au­tor zwra­ca uwa­gę na po­trze­bę au­ten­tycz­nej re­li­gij­no­ści i sza­cun­ku dla in­ny­ch, ja­ko pod­sta­wo­we war­to­ści mo­ral­ne, któ­re po­win­ny kie­ro­wać ży­ciem spo­łecz­nym”.

  Jak oce­nia­cie jej zdol­no­ść do stresz­cza­nia? Do­brze to zro­bi­ła?

Grzegorz GPS Świderski
t.me/KanalBlogeraGPS
------------------------------
na­stęp­na not­ka -> Odpieprzcie się od Polski!
------------------------------
Ta­gi: gps65, sztuczna inteligencja, AI, SI, notki, streszczenie
GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości