Nie przez przypadek rozpoczęłam swoją kampanię na stacji Metra "Młociny". Chciałam przez to pokazać, że moja prezydentura to nie tylko czas zakończenia kluczowej dla Warszawy inwestycji – I linii metra. Jest to również czas rozpoczęcia budowy centralnego odcinka II linii metra.
Dlaczego Bielany?
Kończąca kadencja to nie tylko zakończenie linii metra Młociny-Kabaty. Udało się również wybudować ważny węzeł przesiadkowy Młociny – najnowocześniejszy w Polsce, usprawniający komunikację z centrum, ułatwiający życie mieszkańcom podwarszawskich miejscowości – Łomianek, czy Izabelina. Rozpoczęliśmy prace przy rozbudowie sieci kanalizacyjnej w osiedlu Młociny. Udało się objąć ochroną Las Bielański, czyniąc z niego miejsce przyjazne warszawiakom i turystom.
Most Północy – Bielany połączy z Białołęką
Za kluczową inwestycję należy uznać rozpoczęcie budowy Mostu Północnego. Mieszkańcy Białołęki będą mogli bez problemu dotrzeć do węzła przesiadkowego Młociny. Budowa linii tramwajowej Młociny-Tarchomin poprawi komunikację między Bielanami a Białołęką i skróci czas przejazdu do 15 minut.
Inną kluczową inwestycją jest dobudowa drugiej nitki ul. Kasprowicza wraz z brakującym fragmentem Alei Reymonta. Czekamy obecnie na decyzję dotyczącą pozwolenia na budowę. Planowane prace będą realizowane w latach 2011-2012.
Staram się również przyglądać dzielnicy pod kątem nowych inwestycji mieszkaniowych. W związku ze wzrostem zapotrzebowania na nowe obiekty edukacyjne podjęliśmy działania, żeby w latach 2010-2014 przeprowadzić projekty o wartości ok. 50 mln złotych. Dzięki tym środkom zbudowane zostaną baseny, hale sportowe, wyremontowane szkoły.