Halo Halo
942
BLOG

PKO BP sprzedał 14,1 mln akcji Orlenu. No coments

Halo Halo Polityka Obserwuj notkę 28


https://tvn24.pl/biznes/z-kraju/pko-bp-pkn-orlen-pko-bp-sprzedal-akcje-orlenu-podal-kto-je-nabyl-6171429


Po fuzjach Orlenu z Lotosem i PGNiG, Skarb Państwa miał dysponować 50% udziałów w nowym, orlenowskim molochu energetycznym, a de facto PONAD 50% dzięki tzw. kreatywnej księgowości, czyli łącznie z udziałami PKO BP i PZU.


Wiecie co to kreatywna księgowość: nie mam większości udziałów w danej spółce, ale moje inne spółki mają w niej też udziały, więc de facto do spółki ja rządzę tą spółką, w której nie mam większości. Ja - czyli w tym przypadku Skarb Państwa.


19 października 2022 PKO BP sprzedał 14,1 mln akcji Orlenu unijnym i amerykańskim funduszom inwestycyjnym.


Zatem już po "de facto".  :(((


Pospieszyli się, cooo? To taki "złoty interes" w ramach spłaty długu wdzięczności za tą darowiznę finansową Amerykańców na koreańskie czołgi dla nas? A może na przedwyborcze waloryzacje i piętnastki dla starego, pisiego elektoratu? Wszak 9 mln pogłowia z lekkimi objawami różnych starczych zespołów otępienno - demencyjnych, to nie byle jaka armia poparcia.


Szlag.

Boże, za coś Ty nas pokarał tępymi żydami? Nie mogłeś nas pokarać ciut mądrzejszymi, żebyśmy trochę dłużej spadali w przepaść na pysk? Może bym zarycia w glebę nie dożyła?


Halo
O mnie Halo

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka