Od momentu powstania w 2022 roku projekt Kosmopark – interaktywna wystawa poświęcona eksploracji kosmosu – zrewolucjonizował podejście do nauki i edukacyjnej rozrywki. Ten innowacyjny koncept, łączący technologię z emocjonującym doświadczeniem oraz nowoczesną narracją edukacyjną, odwiedził już blisko 17 miast w Polsce i za granicą. Już we wrześniu zawita do Warszawy, a następnie rozszerzy swoją działalność na Hiszpanię i Niemcy, otwierając nowy rozdział ekspansji. Do tej pory Kosmopark przyciągnął ponad 500 tysięcy odwiedzających i generuje ponad 8 milionów złotych przychodów rocznie.
– Kosmopark to przestrzeń, w której dosłownie można „dotknąć” kosmosu – mówi Maria Sołoniewicz, Dyrektor Marketingu Kosmoparku – Zależało nam, by stworzyć miejsce, które zachwyca, bawi i angażuje, a jednocześnie inspiruje do odkrywania kosmosu i wszechświata. Nie jesteśmy typowym centrum nauki, ani klasycznym parkiem rozrywki – łączymy oba te światy, tworząc nową jakość pełną emocji, zaskoczeń i kosmicznego klimatu. To wyjątkowe doświadczenie, które łączy pokolenia i zostaje w pamięci na długo – dodaje.
Wystawa wprowadza odwiedzających w świat kosmosu poprzez technologie immersyjne: wirtualną rzeczywistość (VR), symulatory mikrograwitacji, wagę planetarną, nowoczesne planetarium oraz interaktywne strefy eksperymentalne. Każdy znajdzie tu coś dla siebie, od widowiskowych efektów i technologii immersyjnych po elementy zabawy i edukacji w lekkiej, przystępnej formie.
Średnio 6 tysięcy osób miesięcznie odwiedza wystawę, a do tej pory zorganizowano już ponad 10 tysięcy wycieczek szkolnych i przedszkolnych. Choć Kosmopark nie jest miejscem typowo edukacyjnym, to w lekki sposób pobudza ciekawość i zainteresowanie nauką – zwłaszcza wśród najmłodszych. Po wizycie w tym kosmicznym miejscu aż 73 tysiące dzieci zadeklarowało, że chciałoby zostać astronautami, a 90% szkół oceniło Kosmopark jako najciekawszą wycieczkę w roku szkolnym.
– Wierzymy, że miejsca takie jak Kosmopark mogą realnie przyczynić się do rozbudzania kreatywności, odwagi w marzeniach i otwartości dzieci na świat nauki i technologii. Nie chodzi o to, by każde dziecko zostało astronautą, ale by uwierzyło, że może sięgnąć po coś wielkiego – nawet jeśli na pierwszy rzut oka wydaje się to odległe – podkreśla Maria Sołoniewicz.
Po sukcesach m.in. w Gdyni, Gdańsku, Krakowie, Łodzi czy Wrocławiu, Kosmopark aktualnie gości w Zabrzu i Olsztynie, a w połowie września br. otworzy się w centrum handlowym Blue City w Warszawie. Jeszcze w tym roku zawita także do Radomia i Białegostoku. Projekt już przekroczył granice Polski – był obecny na Litwie i Łotwie. Trwają również rozmowy na temat stacjonarnej wersji Kosmoparku w jednym z dużych europejskich miast – z myślą o stworzeniu przestrzeni warsztatowej i centrum wydarzeń tematycznych.
– Kosmos znów stał się tematem, który porusza wyobraźnię – mówi Maria Sołoniewicz. – Widzimy to także w Polsce, gdzie sukcesy astronautów, w tym niedawny lot naszego rodaka, przyciągnęły uwagę milionów ludzi. Kosmopark idealnie wpisuje się w ten trend – to miejsce, gdzie każdy może poczuć, jak wygląda prawdziwa przygoda z kosmosem. Łączymy emocje, technologię i zabawę w sposób, który fascynuje i zostaje w pamięci na długo – podsumowuje Maria Sołoniewicz.
Biznesowe spojrzenie. Najnowsze informacje o polskiej giełdzie oraz biznesie. Analizy, opinie raporty, komentarze.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Kultura