67 obserwujących
354 notki
439k odsłon
3197 odsłon

Pismo do Przewodniczącego KBWLLP (Smoleńsk)

Wykop Skomentuj10

Przewodniczący Komisji Badania Wypadków

Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP)

Płk Pilot Mirosław Grochowski

ul. Kościuszki 92/98

 

61-716 Poznań

Polen

 

 

 

 

 

 

wysłano faksem i listem                                                     Berlin, 17.03.2014 r.

 

2924/10                                                                    

 

Szanowny Panie Przewodniczący,

 

jako pełnomocnik Janusza Walentynowicza i Piotra Walentynowicza oraz Andrzeja Melaka składam następujący wniosek na ręce Pana Przewodniczącego:

 

WNIOSEK

o natychmiastowe wznowienie prac KBWLLP w związku z Katastrofą Smoleńską i powołanie nowego składu Komisji na podstawie art. 140 ust. 4 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – prawo lotnicze w związku z
§ 28 Rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 14 czerwca 2012 r. w sprawie organizacji oraz działania Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego.

 

Kilka tygodni temu polska opinia publiczna zapoznała się z Raportem polskiej misji archeologicznej, która w październiku 2010 r. badała w Smoleńsku teren katastrofy polskiego samolotu rządowego TU-154 M, gdzie 10 kwietnia 2010 roku poległ Prezydent Rzeczypospolitej Lech Kaczyński, Jego Małżonka oraz duża część polskiej elity państwowej (źródło: http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/68279.html).

 

Z Raportu wynika, że samolot podczas katastrofy rozpadł się na co najmniej 30 tysięcy fragmentów, z których część nie przekraczała powierzchni kilkudziesięciu centymetrów. Podczas badań znaleziono też osmolone, spalone i zwęglone drobne fragmenty samolotu, które spadły przed miejscem uderzenia TU-154 M w ziemię, a w okolicy znaleziono szczątki ofiar.

 

Ustalenia te oraz informacje nie zostały zanalizowane i w żadnej mierze uwzględnione przez Komisję Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, która pod przewodnictwem Ministra Jerzego Millera badała katastrofę TU-154 M (źródło: http://komisja.smolensk.gov.pl/kbw/sklad-komisji-1/8717,dok.html).

 

Trzeba przypomnieć, że Komisja ta opublikowała swój Raport w lipcu 2011 r. stwierdzając, że przyczyną śmierci pasażerów było uderzenie samolotu w ziemię (źródło: http://komisja.smolensk.gov.pl/kbw/komunikaty/8875,Raport-koncowy-w-sprawie-ustalenia-okolicznosci-i-przyczyn-katastrofy-samolotu-T.html).

 

Nie ma najmniejszych wątpliwości, że fakty stwierdzone przez polskich archeologów rzucają zupełnie nowe światło na przyczyny i przebieg Smoleńskiej Tragedii i w sposób zasadniczy kwestionują ustalenia KBWLLP.

 

Na błędy KBWLLP, pomyłki i ustalenia sprzeczne z naukowo zrekonstruowanym przebiegiem wypadków od dawna zwracają uwagę liczni niezależni badacze oraz eksperci Zespołu Parlamentarnego. Szczególnie istotne są badania inż. Glenna Joergensena szeroko omawiane ostatnio w prasie polskiej i zagranicznej (źródło: http://www.smolenskzespol.sejm.gov.pl/zespolsmolensk.nsf/komunikat.xsp?id=8BE76C907D2E56A2C1257C77003596FF).

 

Z wyrazami szacunku

 

 

Stefan Hambura

Rechtsanwalt

Wykop Skomentuj10
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka