Stefan Hambura Stefan Hambura
3263
BLOG

Pismo do Przewodniczącego KBWLLP (Smoleńsk)

Stefan Hambura Stefan Hambura Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 10

Przewodniczący Komisji Badania Wypadków

Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP)

Płk Pilot Mirosław Grochowski

ul. Kościuszki 92/98

 

61-716 Poznań

Polen

 

 

 

 

 

 

wysłano faksem i listem                                                     Berlin, 17.03.2014 r.

 

2924/10                                                                    

 

Szanowny Panie Przewodniczący,

 

jako pełnomocnik Janusza Walentynowicza i Piotra Walentynowicza oraz Andrzeja Melaka składam następujący wniosek na ręce Pana Przewodniczącego:

 

WNIOSEK

o natychmiastowe wznowienie prac KBWLLP w związku z Katastrofą Smoleńską i powołanie nowego składu Komisji na podstawie art. 140 ust. 4 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – prawo lotnicze w związku z
§ 28 Rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 14 czerwca 2012 r. w sprawie organizacji oraz działania Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego.

 

Kilka tygodni temu polska opinia publiczna zapoznała się z Raportem polskiej misji archeologicznej, która w październiku 2010 r. badała w Smoleńsku teren katastrofy polskiego samolotu rządowego TU-154 M, gdzie 10 kwietnia 2010 roku poległ Prezydent Rzeczypospolitej Lech Kaczyński, Jego Małżonka oraz duża część polskiej elity państwowej (źródło: http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/68279.html).

 

Z Raportu wynika, że samolot podczas katastrofy rozpadł się na co najmniej 30 tysięcy fragmentów, z których część nie przekraczała powierzchni kilkudziesięciu centymetrów. Podczas badań znaleziono też osmolone, spalone i zwęglone drobne fragmenty samolotu, które spadły przed miejscem uderzenia TU-154 M w ziemię, a w okolicy znaleziono szczątki ofiar.

 

Ustalenia te oraz informacje nie zostały zanalizowane i w żadnej mierze uwzględnione przez Komisję Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, która pod przewodnictwem Ministra Jerzego Millera badała katastrofę TU-154 M (źródło: http://komisja.smolensk.gov.pl/kbw/sklad-komisji-1/8717,dok.html).

 

Trzeba przypomnieć, że Komisja ta opublikowała swój Raport w lipcu 2011 r. stwierdzając, że przyczyną śmierci pasażerów było uderzenie samolotu w ziemię (źródło: http://komisja.smolensk.gov.pl/kbw/komunikaty/8875,Raport-koncowy-w-sprawie-ustalenia-okolicznosci-i-przyczyn-katastrofy-samolotu-T.html).

 

Nie ma najmniejszych wątpliwości, że fakty stwierdzone przez polskich archeologów rzucają zupełnie nowe światło na przyczyny i przebieg Smoleńskiej Tragedii i w sposób zasadniczy kwestionują ustalenia KBWLLP.

 

Na błędy KBWLLP, pomyłki i ustalenia sprzeczne z naukowo zrekonstruowanym przebiegiem wypadków od dawna zwracają uwagę liczni niezależni badacze oraz eksperci Zespołu Parlamentarnego. Szczególnie istotne są badania inż. Glenna Joergensena szeroko omawiane ostatnio w prasie polskiej i zagranicznej (źródło: http://www.smolenskzespol.sejm.gov.pl/zespolsmolensk.nsf/komunikat.xsp?id=8BE76C907D2E56A2C1257C77003596FF).

 

Z wyrazami szacunku

 

 

Stefan Hambura

Rechtsanwalt

zajmuje się stosunkami polsko-niemieckimi oraz prawem wspólnotowo-unijnym tzw. prawem europejskim

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka