hephalump hephalump
693
BLOG

"Kler" Smarzowskiego to odpowiedź na...

hephalump hephalump Film Obserwuj temat Obserwuj notkę 16

Czy można napisać recenzję filmu jeśli się go nie widziało na ekranie?

Pewnie tak... Tylko recenzja taka miałaby taką samą wartość jak film o Kościele zrobiony przez kogoś kto tematu nie czuje.


O filmie Wojciecha Smarzowskieg "Kler" krąży w sieci wiele opinii. Od zachwytu po totalną krytykę. 

Na plotkarskim portalu zwanym dla zmyłki Wirtualną Polską wyczytałem, że film ten jest odpowiedzią jego autora na osobiste doświadczenia w kontaktach z Kościołem. Że czara się przelała gdy zrozumiał, że jego dzieci są przymuszane do związków z Kościołem, a lekcji religii jest w szkole tyle co biologii i chemii razem wziętych. 

Poziom godny publikacji na WP. Bo tu nikt nie będzie brał pod uwagę faktu, że nauka religii jednak nie jest obowiązkowa. Że bez oceny z biologii i chemii szkoły się nie ukończy, a ocena z religii (lub jej brak) nie ma wpływu na promocję z klasy do klasy.

Dla odmiany ktoś na Prawicy określił film Smarzowskieg dziełem wojującego ateisty i antyklerykała.

Uff... Jeśli mierzyć wszystkich taką miarą to na miano ateistów zasłużyła większość okazjonalnych "katolików". Takich co to w kościele (budynku) czasem bywają ale związku z Kościołem (wspólnota wiary) nie czują. Ta grupa też często lubuje się w analizowaniu problemów Kościoła i krytyce kleru. I to też rzekomo na podstawie własnych doświadczeń. 

Cóż... W mojej ocenie dyskusja wywołana przez film Wojciecha Smarzowskiego może i jest reakcją na to co dzieje się także w Kościele. Niestety najwięcej o problemach Kościoła chcą w niej wyrazić ci, którzy z Kościołem już wiele wspólnego nie mają. Tak więc wartość tej dyskusji jest podobna do recenzji filmu pisanej przez osobę, która go nigdy nie widziała lub zna tylko jego zwiastun.

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura