JA-woJOWnik JA-woJOWnik
444
BLOG

Cejrowski: Wywalmy tych dziadów z parlamentu...

JA-woJOWnik JA-woJOWnik Sejm i Senat Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Ponad rok temu Wojciech Cejrowski wyjaśnił, na czym polegają jednomandatowe okręgi wyborcze. Przypomniał, że Józef Piłsudski miał swoje wyobrażenia podchodach w lesie - i tak powstały Legiony. Można powiedzieć, że dał wiarę bajce o wolnej Polsce - i stanął na czele właśnie takiej Polski. Walczył o nią całe swoje życie i ją wywalczył a jego śmierć pogrążyła w żałobie cały naród.

Niestety, II wojna światowa zniszczyła dorobek Wolnej Polski, zniszczyła społeczeństwo fizycznie poprzez zagładę wielu istnień ludzkich.  Wiadomo, że narzucony Polsce system władzy kontrolowanej przez system służb bezpieczeństwa (znamy to z okresu zaborów, kiedy nawet liczniejsze spotkania były starannie kontrolowane przez policję i agentów tajnej policji)  - gdzie polski rząd był kontrolowany przez partię polityczną, a jej komitet centralny podlegał polityce Związku Radzieckiego Republik Radzieckich.

Niewiele zmieniło się po roku 1980. Wkrótce nastąpiły aresztowania całej elity opozycji wobec państwa "komunistycznego" - jak pogardliwie określano PRL. Dzisiaj już wiemy, że wielu liderów utajnionych organizacji walczących o zmianę systemu wywodziło się ze struktur inwigilujących społeczeństwo polskie pod kątem nastrojów antypaństwowych.

Oskarżenia "o współpracę" dotknęły wielu liderów polskiej opozycji. Dzisiaj ta sytuacja jest trudna do odrobienia. Stąd konieczne jest oczyszczenie sceny politycznej z cieni przeszłości. Jednym z takich sposobów jest radykalna zmiana ordynacji wyborczej do sejmu  w taki sposób, aby to samo społeczeństwo - sami wyborcy w swoich okręgach wyborczych - wyłonili swoich przedstawicieli w najwyższym organie władzy w państwie.

W tym miejscu należy przyznać rację Wojciechowi Cejrowskiemu, kiedy porównuje ze sobą amerykański system wyboru kandydatów do amerykańskiego parlamentu z jednomandatowymi okręgami wyborczymi - gdzie wzorcem jest wersja brytyjska...


https://youtu.be/B93pBGzbLWY



2017 02 15, 20:20, [1890]


JA-woJOWnik
O mnie JA-woJOWnik

Prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa jest pochodną właściwych relacji społeczno-gospodarczych w państwie

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka