JA-woJOWnik JA-woJOWnik
60
BLOG

Kiedy wprowadzimy JOW w sejmie ?

JA-woJOWnik JA-woJOWnik Sejm i Senat Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Idea jednomandatowych okręgów wyborczych jest prosta - kraj jest podzielony na tyle okręgów wyborczych, ile jest mandatów do obsadzenia. Okręgi wyborcze ustala się tak, aby były one zbliżone do siebie liczbą wyborców/mieszkańców. Zasadą jest poseł z każdego okręgu wyborczego.

Aby być posłem, trzeba uzyskać mandat w okręgu wyborczym, z którego wywodzi się kandydat na posła. Zasadą jest uzyskanie największego poparcia wyborców. Wyborca odpowiada przed wyborcami.


Niestety, samo wyłonienie posłów do sejmu nie wystarcza. Musi być system prawa dający możliwość wykonania prawa. Do tego czasu należy przeprowadzić reformy prawa w taki sposób, aby prawo było obowiązujące dla wszystkich.

Idea demokracji posiada jeszcze jedną ważną cechę. W przypadku zagrożenia państwa istnieje możliwość powołania dyktatora, który będzie odpowiadał przed społeczeństwem za podjęte decyzje.

Wydarzenia ostatnich miesięcy pokazują, że przynależność polityczna pozwalała na prowadzenie działalności sprzecznej z normami stanowionymi i unikać odpowiedzialności za nadużycia na szkodę współobywateli.

Jestem za JOW w sejmie i mam świadomość, że drogą dyktatu należy oczyścić scenę polityczną z przestępców nadużywających obecny system prawa w celu unikania odpowiedzialności za działania sprzeczne z przyjętymi normami społecznymi...


Reorganizacja wymiaru sprawiedliwości ma przywrócić służebną rolę sądów względem narodu i państwa, etos tej służby i zwiększyć zaufanie społeczne do tej instytucji – podkreślił Stanisław Piotrowicz, http://www.radiomaryja.pl/informacje/u-nas-s-piotrowicz-poprzez-zmiany-sadownictwie-przywracamy-wladze-zwierzchnia-narodowi/


zobacz też:

https://youtu.be/4jVR_w_FwtY


http://zbigniewkuzmiuk.salon24.pl/793552,histeria-totalnej-opozycji-i-establishmentu-prawniczego




JA-woJOWnik
O mnie JA-woJOWnik

Prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa jest pochodną właściwych relacji społeczno-gospodarczych w państwie

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka