Jack Mac Lase
Jack Mac Lase
Jack Mac Lase Jack Mac Lase
570
BLOG

Dziwne zachowanie chmur na monitorze burz

Jack Mac Lase Jack Mac Lase Rozmaitości Obserwuj notkę 11
Aplikacja do monitorowania burz pokazała mi ostatnio dziwne zachowanie chmur nad Polską.

Ze środy na czwartek (10/11.08.2022) nie mogłem spać w nocy, głowa mnie bolała i dla zabicia czasu ściągnąłem na smartfona monitor burz. O pierwszej w nocy zacząłem bawić się nową aplikacją i zrobiłem zrzut ekranu, który wyglądał jak poniżej.



image



Widać, że chmury są jakieś podłużne i jakby przedłużenia linii wyprowadzonych z chmur skupiały się w jednym punkcie, gdzieś koło Warszawy. Oczywiście dodałem linie proste i efekt można zobaczyć poniżej.



image



Ewidentnie punkt skupienia jest na północny wschód od Warszawy. Jakby chmury stamtąd wyszły. W czwartek w ciągu dnia w Krakowie były ulewy. Rozkład chmur o godzinie 15:30 pokazuje obraz poniżej. 



image



Deszcze skupiły się w południowo - wschodniej ćwiartce Polski i w zachodniej części Ukrainy.

W nocy z czwartku na piątek (11/12.08.2022) znowu głowa mnie bolała w nocy i nie mogłem spać, więc znowu spojrzałem na aplikację radar burz. Zrzut ekranu zrobiłem o 2:30



image



Chmur było mniej niż poprzedniej nocy, ale jakby znowu były skierowane w stronę Warszawy.



image



I znowu punkt skupienia prostych poprowadzonych z chmur znajduje się na północny wschód od Warszawy. Praktycznie w tym samym miejscu, co poprzedniej nocy. Na północy można zauważyć drugi punkt skupienia znajdujący się już poza obrazem. W dzień deszcze były ponownie w południowo - wschodniej Polsce i na zachodzie Ukrainy, tylko na mniejszym obszarze niż poprzedniego dnia. Poniższy zrzut ekranu został zrobiony w piątek o godzinie 14:00.



image



I tak się zastanawiam. Czy ten punkt skupienia linii poprowadzonych z chmur wynika z geometrii wykonywania obserwacji radarowych, czy pod Warszawą znajduje się urządzenie wpływające na pogodę w Polsce i u najbliższych sąsiadów?

Jestem Krakusem

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości